Uddannelses- og Forskningsudvalget 2014-15 (1. samling)
FIV Alm.del Bilag 185
Offentligt
1530592_0001.png
Fremtidens professionelle -
professionshøjskolernes ansvar
Forskning og udvikling som middel til at udvikle professionerne og sikre
professionsbachelorernes relevans og kvalitet
Høring i Folketingets FIV udvalg 13. maj. 2015
Danske Professionshøjskoler – Ny Vestergade 17, st. tv. – 1471 København K – [email protected] uc-dk.dk - +45 3338 2200
FIV, Alm.del - 2014-15 (1. samling) - Bilag 185: Præsentationer fra Uddannelses- og Forskningsudvalgets høring om professionshøjskolernes rammebetingelser som forsknings- og udviklingsbaserede videreuddannelsesinstitutioner den 13. maj 2015
1530592_0002.png
Udfordringer i professioner og erhverv
Modernisering,
innovation og øget
kvalitetskrav i den
offentlige sektor
Konkurrencedygtig
privat sektor
Behov for mere viden
og evidens
Danske Professionshøjskoler – Ny Vestergade 17, st. tv. – 1471 København K – [email protected] uc-dk.dk - +45 3338 2200
FIV, Alm.del - 2014-15 (1. samling) - Bilag 185: Præsentationer fra Uddannelses- og Forskningsudvalgets høring om professionshøjskolernes rammebetingelser som forsknings- og udviklingsbaserede videreuddannelsesinstitutioner den 13. maj 2015
1530592_0003.png
Det starter med uddannelserne
Nye krav til
professionerne
stiller nye krav til
uddannelserne
Undervisningen skal
basere sig på
relevant og
opdateret viden
Danske Professionshøjskoler – Ny Vestergade 17, st. tv. – 1471 København K – [email protected] uc-dk.dk - +45 3338 2200
FIV, Alm.del - 2014-15 (1. samling) - Bilag 185: Præsentationer fra Uddannelses- og Forskningsudvalgets høring om professionshøjskolernes rammebetingelser som forsknings- og udviklingsbaserede videreuddannelsesinstitutioner den 13. maj 2015
1530592_0004.png
- og med de studerende
Må lære at tilegne sig,
dele, dokumentere
og omsætte
evidensbaseret
viden i professionel
praksis
Må kunne forholde sig
kritisk til teoretiske
strømninger
Danske Professionshøjskoler – Ny Vestergade 17, st. tv. – 1471 København K – [email protected] uc-dk.dk - +45 3338 2200
FIV, Alm.del - 2014-15 (1. samling) - Bilag 185: Præsentationer fra Uddannelses- og Forskningsudvalgets høring om professionshøjskolernes rammebetingelser som forsknings- og udviklingsbaserede videreuddannelsesinstitutioner den 13. maj 2015
1530592_0005.png
Hvorfor forskning og udvikling?
Et middel til bedre undervisning og stærke
uddannelser med international kvalitet
Praksisnær og anvendelsesorienteret FoU styrker
det tætte samspil med professioner og erhverv
Danske Professionshøjskoler – Ny Vestergade 17, st. tv. – 1471 København K – [email protected] uc-dk.dk - +45 3338 2200
FIV, Alm.del - 2014-15 (1. samling) - Bilag 185: Præsentationer fra Uddannelses- og Forskningsudvalgets høring om professionshøjskolernes rammebetingelser som forsknings- og udviklingsbaserede videreuddannelsesinstitutioner den 13. maj 2015
1530592_0006.png
Hvad skal der til?
De rigtige rammer til et godt lovgrundlag
En større andel undervisere med ph.d.
Klare rammer nationalt
På niveau internationalt i forhold til
struktur og kapacitet
Danske Professionshøjskoler – Ny Vestergade 17, st. tv. – 1471 København K – [email protected] uc-dk.dk - +45 3338 2200
FIV, Alm.del - 2014-15 (1. samling) - Bilag 185: Præsentationer fra Uddannelses- og Forskningsudvalgets høring om professionshøjskolernes rammebetingelser som forsknings- og udviklingsbaserede videreuddannelsesinstitutioner den 13. maj 2015
1530592_0007.png
Tak for ordet!
Danske Professionshøjskoler – Ny Vestergade 17, st. tv. – 1471 København K – [email protected] uc-dk.dk - +45 3338 2200