Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget 2014-15 (1. samling), Udvalget for Landdistrikter og Øer 2014-15 (1. samling)
ERU Alm.del Bilag 242, ULØ Alm.del Bilag 156
Offentligt
Flere arbejdspladser i udkants Danmark!
Kun fantasien sætter grænser for skabelsen af nye arbejdspladser!
Verdens suveræne bedste eksport set up!
For at opnå øget vækst i Danmark er det nødvendigt med øget eksport fra små og mellemstore
selskaber! Dette forstærker udbuddet af arbejdspladser formentlig mest i udkants Danmark!!
Dette kan styrke udkants Danmark!
Det er populært at have et samarbejde med en dansk virksomhed, Danmarks omdømme er
særdeles godt! Og dette skal optimeres gennem en professionel håndtering af alle udefra
kommende henvendelser til vore Ambassader og ikke ved en forhånds sortering! For denne
service skal der betales et mindre gebyr, der bekræfter seriøsiteten i henvendelsen.
Omkostningen for aktiviteten er en arbejdsplads i Handelsafdelingen, kontakten er en
uafhængig person eller selskab, der er tæt knyttet til Udenrigsministeriet og erhvervs
organisationerne!
Da der er virksomheder, der ikke har erfaring i eksport, skal disse tilbydes hjælp for et mindre
gebyr til udarbejdelse af tilbud, oversættelse, finansiering, forsendelse, transport (da
importører ikke altid har optimale vilkår), forsikring o.s.v.
Aktiviteten skal være progressiv dynamisk og selvfinansierende!
Der er tale om omvendt markedsføring, hvor styrken i efterspørgelsen er fundamentet for
aktiviteten! Efterspørgelse er konkret viden, markedsføring er tro og satsning på et marked!
Det politiske og etablerede system kan ikke abstrahere fra det etablerede! Markedsføring
kræver kapital, håndtering af efterspørgelse kræver omstilling! Da alle har den samme
teoretiske baggrund er det svært at abstraherer fra det etablerede. Min erfaring ligger til grund
for dette setup!
En virksomheds stærkeste kort for udvikling og værdi øgning er medarbejderne!
En grundlæggende indgang til ændringer og udvikling er kapital! Min tilgang til ændringer er
som udgangspunkt samme økonomi og/eller selvfinansierende med vægt på variable
omkostninger med minimale faste omkostninger.
Sociale medier betyder ekstremt meget for gearing af efterspørgelsen!
En enkel strategi!
De største forhindringer for eksportør og importør er:
Sprog
Indsigt i import
Viden om eksport
Udarbejdelse af tilbud, garanti, betalinger, finansiering, transport og eks-/import regler!