Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget 2014-15 (1. samling)
ERU Alm.del Bilag 103
Offentligt
1484972_0001.png
INVITATION
STYRKELSE AF RAMMER FOR SOCIALØKONOMISKE VIRKSOMHEDER
DEN 25. FEBRUAR 2015 INVITERER VÆKSTCENTER FOR SOCIALØKONOMISKE VIRKSOMHEDER OG
MERKUR, DEN ALMENNYTTIGE ANDELSKASSE TIL ET HELDAGSARRANGEMENT MED FOKUS PÅ:
Hvilke barrierer oplever danske socialøkonomiske virksomheder i forbindelse med adgang til
risikovillig kapital og investering i det tidlige udviklingsstadium?
Styrkelse af rammer for socialøkonomiske virksomheder.
PROGRAM
Heldagsarrangementet er opdelt i to programdele:
9.45-12.30:
Deltag i workshoppen
- Hvilke barrierer oplever danske socialøkonomiske virksomheder i forbindelse med
adgang til risikovillig kapital og investering i det tidlige udviklingsstadium?
Hør en række oplægsholdere give deres perspektiv på flere områder:
„Hvad hjælper Vækstcenter for Socialøkonomiske virksomheder med?“
ved Uffe Lembo, fuldmægtig, Vækstcenter for Socialøkonomiske Virksomheder,
„Hvad betyder den nye lov for socialøkonomiske virksomheder?“
ved advokat Line Barfoed og advokat Knud Foldschack,
„Den socialøkonomiske virksomhed og Merkur, Den Almennyttige Andelskasse – hvad kan vi sammen?“
ved afdelingsdirektør Claus Skytt, Merkur i København, og
„Hvad er forventningerne til fremtiden for socialøkonomiske virksomheder baseret på blandt andet vores
dagligdag med socialøkonomiske virksomheder i Århus og de muligheder, den nye lov giver?“
ved skoleleder Torben Dreier, FO Aarhus.
13.30-16.30
Der vil blive mulighed for at stille spørgsmål til oplægsholderne.
BAGGRUND FOR FORMIDDAGSPROGRAMMET
Vækstcenter for Socialøkonomiske Virksomheder samarbejder med Merkur, Den Almennyttige Andelskasse og Roskilde
Universitet, Center for Socialt Entreprenørskab om et EU-finansieret projekt, der skal klarlægge:
Barrierer i det nuværende danske investeringsmarked for socialøkonomiske virksomheder
Mulige forslag og konstruktioner, der i fremtiden kan understøtte socialøkonomiske virksomheders
adgang til risikovillig kapital og investering i opstarts- og udviklingsfasen.
BAGGRUND FOR EFTERMIDDAGSPROGRAMMET
For at understøtte interessen for at samarbejde med, aftage og efterspørge produkter fra samt investere i socialøkonomiske virk-
somheder skal disse have en klar profil blandt socialøkonomiske aktører, iværksættere, offentlige myndigheder på alle niveauer,
investorer samt almindelige virksomheder – og på sigt borgerne.
Dette søges bl.a. opnået ved at tilbyde socialøkonomiske virksomheder muligheden for at lade sig registrere i henhold til
Registreringsordningen for Socialøkonomiske Virksomheder. Registreringsordningen åbnede den 1. januar 2015.
Venlig hilsen
Vækstcenter for Socialøkonomiske Virksomheder og Merkur, Den Almennyttige Andelskasse
PRAKTISKE INFORMATIONER
Dato: Onsdag den 25. februar 2015
Adresse: ”Remisen” på Godsbanen, Skovgaardsgade 3, 8000 Aarhus
Tilmelding kan ske på
www.socialvirksomhed.dk/Aktiviteter
inden den 23. januar 2015. Der er et vist antal pladser til arrangementet, og vi skriver
deltagere op, indtil ”Remisen” er fyldt op. NB: Til formiddagsprogrammet har vi 40 pladser og disse er øremærket til socialøkonomiske virksom-
heder og brancheorganisationer. Formiddagsprogrammet afsluttes med frokost fra kl. 12.30-13.30.
BEKRÆFTEDE DELTAGERE VIL FÅ BESKED PRIMO FEBRUAR 2015.