Beskæftigelsesudvalget 2014-15 (1. samling)
BEU Alm.del Bilag 78
Offentligt
1488673_0001.png
Ingen APV til denne gruppe – 2. del
Sagen kort: 23-09-2014 16:52:31. fik jeg en parkeringsbøde igen - igen – igen
Notat: Indtastning begyndt 23-09-2014 16:42:14, Observeret fra 23-09-2014 16:42:22.
Der bliver observeret aktivitet ved køretøjet 16:46:48. Intern notat 1: Bilist var kl. 16:48 ved køretøj løb igen,
Afgift pålagt,
(løb.nr.7034032875)
Sådan er en af og pålæsning i København(Danmark), verdens navle i arbejdsmiljø. man skal løbe for at nå
det, jeg leverer vare, denne gang i Københavns kommune. en parkeringsbøde koster mig 60% af min
dagløn, hvis jeg får en bøde om dagen, vil jeg få mere udbetalt som kontanthjælpsmodtager.
Der er TV debatter i den bedste sendetid, omkring nedslidning og arbejdsmiljø, men vareleverings folket er
stadig jaget vildt, så jeg klagede til:
Transportudvalget, Beskæftigelsesudvalget, By og boligudvalget, Arbejdstilsynet, Retsudvalget,
Københavns Kommunes Teknik og Miljøforvaltning, Ekstrabladet, Danske vognmænd, DR1, TV2, FDM
Ingen interesserer sig for arbejdsmiljøet i det offentlige rum,
Det eneste svar jeg fik, var fra
Beskæftigelsesminister
Henrik Dam Kristensen, der havde fuld tillid til at
arbejdstilsynet, varetog tilsyn med arbejde, udført i det offentlige rum, det har jeg aldrig hørt om før, men
denne gang skete der noget, arbejdstilsynet rettede henvendelse til Københavns Kommune, hvor jeg fra
parkering København modtog et svar, ( se bilag) hvor man bl. andet præciserede regler om parkering og
regler om tid, det er noget flydende, og man kan så bare klage, tænk at man ved hver levering, skal være
parat til, selv at forsvare sit arbejdsmiljø, fordi man ikke arbejder hurtig nok og er tilbage til tiden.
I 2015 skal levering af vare, kunne udføres på 4 minutter, fra bilen holder stille et sted i nærheden, papirerne
og varen kontrolleres, bilen og indhold sikres mod tyveri, men lukker man bilen, regnes det ikke for af og
pålæsning, man skal hen af gaden, dørtelefonen aktiveres, man prøver at komme igennem med kasserne og
så skal man op på 5 sal, her ringes på, kunden kontrollerer varen og betaler/ skriver, man skal ned fra 5 sal
og over til bilen, hvor man skal være i mål på 4 minutter, varebilen indeholder 70 kasser, hvor mange
ture på 4 minutter, kan man forvente, at en person kan udfører, i løbet af en dag, hver dag i 5 dage i træk,
hvor mange klager over parkeringsbøder, kan man forvente at en chauffør skal indsende hver dag, og hvem
skal betale for dette timeforbrug.
Så når du har læst dette og taget en slurk af din kaffe eller vand, som en eller anden har leveret med fare for
både sin dagløn og nedslidning, kunne du jo tænke over, om samfundets livliner, ”myretuen” "vareleverings
folket" som leverer næsten alt, for at du og samfundet, kan fungere hver dag, virkelig skal arbejde under
disse vilkår i 2015
Bilag 1 – brev fra Teknik- og Miljøforvaltningens Center for Parkering
Bilag 2 foto af varebil
Med venlig Erik Steen
tlf. 20166980
[email protected]