L 64 - spørgsmål 1
|
Spm. om ministeren kan redegøre for lovforslagets konsekvenser for vilkårene for og udviklingen i landdistrikter og på øerne, til transportministeren
|
L 64 - spørgsmål 2
|
Spm. om ministerens kommentar til henvendelsen af 6/11-13 fra Sammenslutningen af Danske Småøer, til transportministeren
|
L 64 - spørgsmål 3
|
Spm. om kommentar til henvendelse af 26/11-13 fra Danske Handicaporganisationer, til transportministeren
|
L 64 - spørgsmål 4
|
Spm. om forventningen om, at Post Danmark ikke bruger de rammer, der skabes med L 64, til at ødelægge markedet for adresseløse forsendelser ved at tilbyde kunderne meget lave priser, til transportministeren
|
L 64 - spørgsmål 5
|
Spm. om, at Post Danmark skal deltage på lige fod med deres private konkurrenter, til transportministeren
|
L 64 - spørgsmål 6
|
Spm. om, at markederne for distribution af adresseløse forsendelser, mad- og vareudbringning og flytteforretning er fuldt kommercielle markeder, til transportministeren
|
L 64 - spørgsmål 7
|
Spm. om, at når Post Danmark deltager på kommercielle markeder, skal de dække deres fulde omkostninger ligesom andre private virksomheder, til transportministeren
|
L 64 - spørgsmål 8
|
Spm. om, hvorvidt det er problemfrit for konkurrencen, at Post Danmark lader brevene bære en større og større del af omkostningerne, til transportministeren
|
L 64 - spørgsmål 9
|
Spm. om, hvorvidt det er problemfrit for konkurrencen, at Post Danmark kan allokere sine omkostninger således, at adresseløse forsendelser kun skal dække de marginale omkostninger, til transportministeren
|
L 64 - spørgsmål 10
|
Spm. om, hvorvidt ændringen i et notat til postforligsgruppen dateret 21/3-13 betyder, at Fru Hansen for fremtiden kun vil modtage B-breve to gange ugentligt sammen med reklamerne, til transportministeren
|
L 64 - spørgsmål 11
|
Spm. om definition af følgende: "Omdeling på lørdage har en markant markedsmæssig betydning for kunderne på markedet for adresseløse forsendelser, og Post Danmark vil reelt have risiko for at miste fodfæste på dette marked.", til transportministeren
|
L 64 - spørgsmål 12
|
Spm. om ministeren mener, at Post Danmark har en dominerende stilling på det danske postmarked, til transportministeren
|
L 64 - spørgsmål 13
|
Spm. om, hvordan vil ministeren sikre sig, at Post Danmark – hverken i dag eller i fremtiden – misbruger sin dominerende stilling på postmarkedet til at underbyde andre distributører, til transportministeren
|
L 64 - spørgsmål 14
|
Spm. om ministeren vil være med til at sikre en øget gennemsigtighed i Post Danmarks forretning ved at pålægge Post Danmark at opgøre deres omkostninger pr. ydelse ud fra, hvor meget den pågældende ydelse trækker på Post Danmarks ressourcer, til transportministeren
|
L 64 - spørgsmål 15
|
Spm. om ministeren vil være med til at pålægge Post Danmark ikke at prissætte under en ydelses omkostning opgjort ud fra ydelsens træk på Post Danmarks ressourcer, til transportministeren
|
L 64 - spørgsmål 16
|
Spm. om ministeren vil være med til at tilføje til lovforslaget, at Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen i forbindelse med vurderingen af Post Danmarks prissætning skal inddrage ydelsens ressourcetræk ved opgørelse af ydelsens omkostninger, til transportministeren
|
L 64 - spørgsmål 17
|
Spm. om ministeren mener, at det er god og rimelig SF-politik, at Post Danmark kan bringe en adresseløs forsendelse ud for langt under 1 kr., mens fru Hansen skal betale 6,50 kr. for et B-brev, der bringes ud sammen med reklamerne, til transportministeren
|
L 64 - spørgsmål 18
|
Spm. om ministeren er enig med Post Danmark i, at Post Danmarks prissætning af adresseløse reklamer er fuldt lovlig, til transportministeren
|
L 64 - spørgsmål 19
|
Spm. om ministeren er enig med Post Danmark i udlægningen af den pågældende højesterets dom, til transportministeren
|
L 64 - spørgsmål 20
|
Spm. om ministeren vil redegøre for indholdet og konsekvenserne af den pågældende Højesterets afgørelse, til transportministeren
|
L 64 - spørgsmål 21
|
Spm. om ministeren kan redegøre for, hvorfor Post Danmark ikke driver de meget forskellige forretningsområder i separate selskaber, så der sikres størst mulighed transparens og sikkerhed for, at Post Danmark ikke krydssubsidierer driften på ulovlig vis, til transportministeren
|
L 64 - spørgsmål 22
|
Spm. om ministeren kan forklare, hvorfor Post Danmark ikke fremlægger separate regnskaber, når der nu hersker så stor tvivl om lovligheden af Post Danmarks drift, til transportministeren
|
L 64 - spørgsmål 23
|
Spm. om, hvad en tilpasning af det postale serviceudbud dækker over, til transportministeren
|
L 64 - spørgsmål 24
|
Spm. om, hvorvidt en forbedring af årsresultatet på 800 mio. kr. gennem reducerede omkostninger er realistisk, til transportministeren
|
L 64 - spørgsmål 25
|
Spm. om opretholdelse af en postservice i Danmark af høj kvalitet, til transportministeren
|