Miljøudvalget 2013-14
L 62
Offentligt
1307192_0001.png
Folketingets MiljøudvalgChristiansborg1240 København K
J.nr. 001-08997Den 2. december 2013
Folketingets Miljøudvalg har i brev af 14. november 2013 stillet følgendespørgsmål nr. 7 til L 62, forslag til lov omændring af lov om Natur- ogMiljøklagenævnet og forskellige andre love (Obligatorisk digital selvbetjening vedindgivelse af klage samt obligatorisk videresendelse af klage over lokalplan tilNatur- og Miljøklagenævnet m.v.), som hermed besvares. Spørgsmålet er stilletefter ønske fra Jørn Dohrmann (DF).

Spørgsmål nr. 7(L62)

Kan man få hjælp til at klage f.eks. af borgerservicecentre eller lignende, hvis manhar problemer med at bruge den digitale selvbetjeningsløsning?

Svar

Natur- og Miljøklagenævnet opretter en supportfunktion.Her vil både klager ogmyndigheder kunne henvende sig pr. telefon eller mail. Supportfunktion vilvejlede om selve håndteringen og teknikken ved den digitale selvbetjening.Derudover følger det af de almindelige regler om myndigheders vejledningspligt,at kommunerne skal yde vejledning om helt grundlæggende spørgsmål som f.eks.pligten til at anvende digitale selvbetjening, den digitale selvbetjenings web-adresse, kontaktoplysninger til Natur- og Miljøklagenævnets supportfunktion oglignende.
Ida Auken
/
Helle Pilsgaard
Miljøministeriet•Børsgade 4 • 1215København KTlf.72 54 60 00 • Fax33 32 22 27 • CVR 12854358 • EAN 5798000862005 • [email protected] • www.mim.dk