Oplysningskampagne i Tyskland i forlængelse af vedtagelse af L 92.
I forlængelse af den konkrete sag med hunden Thor, der skulle aflives, og det danske forbud mod vissehunderacer, har der været ganske markante reaktioner i de tyske medier og et decideretforbrugerboykot afdansk turisme, der har kostet mange overnatninger siden debatten begyndte ultimo 2012. Disse reaktionerhar ofte bygget på misforståelser om det danske hundeforbud, og der har været ført en kampagne iTyskland mod den danske lovgivning og fremme af sagen gennem boykot af ferie i Danmark. Dansk turismeog mange arbejdspladser i turismen er dermed uforvarende blevet ramt af lovgivning vedtaget af detdanske Folketing.Feriehusudlejernes Brancheforening og Campingrådet har i samarbejde med VisitDenmark i Hamburg ogDen Danske Ambassade i Berlin fremført de klare fakta om tingendes tilstand i Danmark. Men det hardesværre ikke øget forståelsen tilstrækkeligt. Med vedtagelsen af de forslåede ændringer i L 92,vil der væreen klar anledning til at øge forståelsen og synet på Danmark i relation til hunde.Feriehusudlejernes Brancheforening og Campingrådet ønsker, at der i forlængelse af vedtagelsen af L92gennemføres en markant oplysningskampagne, der kan øge forståelsen og ændre synet på Danmark irelation til hunde. Oplysningskampagnen skal f.eks. henvende sig til alle tyske dyrlæger og fagblade forhundeejere. Men også en decideret kampagne om, hvilke gode muligheder der er for tyskere med hund tilat holde ferie i Danmark.For at oplysningskampagnen skal gøre indtryk på et tysk marked, der hvert årskaber 13 millioner overnatninger i Danmark fra et land med over 80 millioner indbyggere skal kampagnenvære markant.Feriehusudlejernes Brancheforening og Campingrådet vil på udvalgsmødet den 9. april 2014 uddybe voresholdninger til L 92 og den foreslåede oplysningskampagne i forlængelse af vedtagelsen af L 92.