L 74 B Forslag til lov om ændring af færdselsloven.

(Indførelse af betinget objektivt ansvar for ejer (bruger) af et motorkøretøj for visse hastighedsovertrædelser).

Udvalg: Retsudvalget
Samling: 2013-14
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 2

Hvordan kan en bilist, der idømmes fartbøde på baggrund af en ATK-måling – realistisk set – kunne løfte bevisbyrden for, at den pågældende fartmåling ikke er udført korrekt, herunder at måleudstyret ikke har været i orden?
Dato: 03-12-2013
Status: Endeligt besvaret
Emne: færdselsret

Endeligt svar

Dokumentdato: 15-01-2014
Modtaget: 15-01-2014
Omdelt: 15-01-2014

L 74 - svar på spm. 2 om, hvordan en bilist, der idømmes fartbøde på baggrund af en ATK-måling skal kunne løfte bevisbyrden for, at den pågældende fartmåling ikke er udført korrekt, fra justitsministeren

Besvarelse REU 2 (L 74) [DOK992840] (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 03-12-2013
Modtaget: 03-12-2013
Omdelt: 03-12-2013

Spm. om, hvordan en bilist, der idømmes fartbøde på baggrund af en ATK-måling skal kunne løfte bevisbyrden for, at den pågældende fartmåling ikke er udført korrekt, til justitsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version