Retsudvalget 2013-14
L 74 A Bilag 13
Offentligt
1348283_0001.png
1348283_0002.png
Kontor:Sagsbeh:Sagsnr.:Dok.:
FærdselskontoretSidsel Kathrine Møller2013-800-00481110180

Ændringsforslag

til

Forslag til lov om ændring af færdselsloven

(Skærpede sanktioner for hastighedsovertrædelser ved vejarbejde

m.v.) (L 74 A)

Afjustitsministeren,tiltrådt af …:

Til § 2

1)

§ 2affattes således:»Loven træder i kraft den 15. april 2014.«[Ændring af ikrafttrædelsestidspunktet]
BemærkningerTil nr. 1Ved 2. behandlingen den 19. marts 2014 af forslag til lov om ændring affærdselsloven (Skærpede sanktioner for hastighedsovertrædelser ved vej-arbejde m.v. og indførelse af betinget objektivt ansvar for ejer (bruger) afet motorkøretøj for visse hastighedsovertrædelser) (L 74) vedtog Folketin-get ændringsforslag nr. 1, hvorefter lovforslaget deles i følgende to lov-forslag:
Slotsholmsgade 101216 København K.Telefon 7226 8400Telefax 3393 3510www.justitsministeriet.dk[email protected]

A.

»Forslag til lov om ændring af færdselsloven (Skærpede sanktioner forhastighedsovertrædelser ved vejarbejde m.v.)« omfattende § 1, nr. 1, 2 og4-6, og § 2.

B.

»Forslag til lov om ændring af færdselsloven (Indførelse af betinget ob-jektivt ansvar for ejer (bruger) af et motorkøretøj for visse hastighedsover-trædelser) « omfattende § 1, nr. 3 og § 2.Det foreslås med dette ændringsforslag, at § 2 i forslag til lov om ændringaf færdselsloven (Skærpede sanktioner for hastighedsovertrædelser vedvejarbejde m.v.) (L 74 A) om lovens ikrafttræden nyaffattes. Nyaffattelsenindebærer nærmere, at loven ikke træder i kraft den 1. april 2014, såledessom det var foreslået med ændringsforslag nr. 4 til L 74, som blev vedtagetved 2. behandlingen, men den 15. april 2014. Baggrunden herfor er, at lov-forslaget ikke forventes færdigbehandlet i Folketinget i tide til, at det kantræde i kraft den 1. april 2014.
2