L 54 Forslag til lov om ændring af færdselsloven og lov om offentlige veje.

(Forhøjelse af afgiften for parkering til gene for personer med handicap m.v. og bedre forbrugerbeskyttelse på parkeringsområdet).

Af: Justitsminister Morten Bødskov (S)
Udvalg: Retsudvalget
Samling: 2013-14
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 25

Når ministeren i svar på spørgsmål 16 skriver, at behovet for at tage hensyn til fodgængerne som udgangspunkt synes at være størst i byområder, er det så i forhold til antallet af fodgængere i byerne, eller antallet af tilskadekomne fodgængere, herunder hvor alvorligt man kommer til skade, og betyder det, at man ikke har så meget til overs for fodgængere, der bliver kørt ned på landevejen?
Dato: 10-12-2013
Status: Endeligt besvaret
Emne: færdselsret

Endeligt svar

Dokumentdato: 20-12-2013
Modtaget: 20-12-2013
Omdelt: 20-12-2013

L 54 - svar på spm. 25 om, at når der i svaret på spørgsmål 16 skrives, at behovet for at tage hensyn til fodgængerne som udgangspunkt synes at være størst i byområder, er det så i forhold til antallet af fodgængere i byerne, eller antallet af tilskadekomne fodgængere, fra justitsministeren

Besvarelse af spm. 25 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 10-12-2013
Modtaget: 10-12-2013
Omdelt: 10-12-2013

Spm. om, at når der i svaret på spørgsmål 16 skrives, at behovet for at tage hensyn til fodgængerne som udgangspunkt synes at være størst i byområder, er det så i forhold til antallet af fodgængere i byerne, eller antallet af tilskadekomne fodgængere, til justitsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version