Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget 2013-14
L 133 Bilag 7
Offentligt
Til lovforslag nr.L 133
Folketinget 2013-14
Betænkning afgivet af Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget den 00. marts 2014
Udkasttil
Betænkningover
Forslag til lov om ændring af lov om finansiel virksomhed og forskellige andrelove(Gennemførelse af kreditinstitut- og kapitalkravsdirektiv (CRD IV) og ændringer som følge af den tilhørende forordning(CRR) samt lovgivning vedrørende SIFIʼer m.v.)[af erhvervs- og vækstministeren (Henrik Sass Larsen)]1. ÆndringsforslagErhvervs- og vækstministeren har stillet 29 ændringsfor-slag til lovforslaget.2. UdvalgsarbejdetLovforslaget blev fremsat den 7. februar 2014 og var til1. behandling den 25. februar 2014. Lovforslaget blev efter1. behandling henvist til behandling i Erhvervs-, Vækst- ogEksportudvalget.MøderUdvalget har behandlet lovforslaget i <> møder.HøringEt udkast til lovforslaget har inden fremsættelsen væretsendt i høring, og erhvervs- og vækstministeren sendte den7. november 2013 dato dette udkast til udvalget, jf. ERUalm. del – bilag 63. Den 7. februar 2014 sendte erhvervs- ogvækstministeren de indkomne høringssvar og et notat heromtil udvalget.Skriftlige henvendelserUdvalget har i forbindelse med udvalgsarbejdet modtagetskriftlige henvendelser fra Forsikring & Pension og FSR -Danske Revisorer.Erhvervs- og vækstministeren har over for udvalget kom-menteret de skriftlige henvendelser til udvalget.DeputationerEndvidere har FSR - Danske Revisorer mundtligt overfor udvalget redegjort for sin holdning til lovforslaget.SpørgsmålUdvalget har stillet 10 spørgsmål til erhvervs- og vækst-ministeren til skriftlig besvarelse, som denne har besvaret.3. Indstillinger [og politiske bemærkninger]<>Inuit Ataqatigiit, Siumut, Sambandsflokkurin ogJavnaðarflokkurin var på tidspunktet for betænkningens af-givelse ikke repræsenteret med medlemmer i udvalget oghavde dermed ikke adgang til at komme med indstillingereller politiske udtalelser i betænkningen.En oversigt over Folketingets sammensætning er optrykti betænkningen. Der gøres opmærksom på, at et flertal elleret mindretal i udvalget ikke altid vil afspejle et flertal/mindretal ved afstemning i Folketingssalen.4. Ændringsforslag med bemærkningerÆndringsforslagAferhvervs- og vækstministeren,tiltrådt af <>:Til § 11)Efter nr. 4 indsættes som nyt nummer:
DokumentIdJournalnummer
2
»01.I§ 1, stk. 2, 1. pkt.,ændres »§ 64, stk. 4,« til: »§ 64,stk. 5,«.«[Korrektion]2)I den undernr. 7foreslåede ændring af§ 5, stk. 1, nr.18,ændres »i2. pkt.«til: »i3. pkt.«.{Lovteknisk korrektion]3)I den undernr. 75foreslåede ændring af§ 143, stk. 1,nr. 3,indsættes efter »finansielle virksomheder«: »og kon-cerner, der er omfattet af §§ 171-174« og efter »kapital-grundlagskravet og kapitalgrundlaget for« udgår: »investe-ringsforvaltningsselskaber samt«.[Korrektion]4)Nr. 77udgår.[Korrektion]5)Efter nr. 84 indsættes som nyt nummer:»02.§ 148 ophæves.«[Korrektion]6)I den undernr. 101foreslåede affattelse af§ 170, stk.3, 4. pkt.,ændres »§ 126« til: »§ 126 a«.[Lovteknisk korrektion]7)Efter nr. 116 indsættes som nye numre:»03.I§ 179, stk. 1, nr. 2,ændres »§ 64, stk. 2, nr. 1, 2 og4,« til: »§ 64, stk. 3, nr. 1, 2 og 4,«.04.I§ 180, stk. 1, nr. 2,ændres »§ 64, stk. 2, nr. 1-2 og 4,«til: »§ 64, stk. 3, nr. 1, 2 og 4,«.«[Lovteknisk korrektion]8)I den undernr. 126foreslåede affattelse af§ 308, stk.8,udgår », herunder fastsætte oplysningskrav«.[Flytning af bemyndigelse til nyt forslået stk. 10, jf. nr. 9]9)I den undernr. 126foreslåede affattelse af§ 308, stk.9,ændres »jf. stk. 7« til: »jf. stk. 6«.[Korrektion]10)I den undernr. 126foreslåede affattelse af § 308 ind-sættes somstk. 10:»Stk. 10.Finanstilsynet kan fastsætte regler for systemiskvigtige finansielle institutters offentliggørelse af det syste-misk vigtige finansielle instituts indikatorer, faktorer og sy-stemiskhed.«[Konsekvens af, at hjemlen til offentliggørelse udgår i §308, stk. 8, samt præcisering af hjemlen]11)Efter nr. 126 indsættes som nyt nummer:»05.I§ 343 i, stk. 1,ændres »§ 64, stk. 1-3,« til: »§ 64, stk.1-4,«.«[Korrektion]
12)I den undernr. 130foreslåede affattelse af§ 344 cændres »Stk. 3« til: »Stk. 2«, og »Stk. 4« ændres til:»Stk.3«.[Korrektion]13)I den undernr. 130foreslåede affattelse af§ 344 c,stk. 4,som bliver stk. 3, ændres »intern metode til at opgørekapitalgrundlagskravet for markedsrisiko« til: »intern mar-kedsrisikomodel«.[Korrektion]14)Efter nr. 175 indsættes som nyt nummer:»06.I§ 355, stk. 2, nr. 4,ændres »§ 64, stk. 1 og 2,« til: »§64, stk. 1-3,«.«[Korrektion]15)I de undernr. 181foreslåede ændringer og indsættel-ser i§ 373, stk. 1,indsættes efter »»§ 126 a, stk. 1-3, 5, 7, og9,«,«: »»§ 145, stk. 1-3, stk. 4, 1. pkt., stk. 5 og stk. 6, 1.pkt.« udgår,«.[Korrektion]Til § 216)Før nr. 1 indsættes som nyt nummer:»01.Overalt i loven ændres »Europa-Parlamentets og Rå-dets forordning nr. 2012/648 af 4. juli 2012« til: »Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) nr. 648/2012 af 4.juli 2012«.«[Lovteknisk korrektion]17)I den undernr. 5foreslåede affattelse af§ 84, stk. 2,ændres »Europa-Parlamentets og Rådets forordning nr.2012/648 af 4. juli 2012« til: »Europa-Parlamentets og Rå-dets forordning (EU) nr. 648/2012 af 4. juli 2012«.[Konsekvens af ændringsforslag nr. 16]18)I den undernr. 14foreslåede ændring af§ 84 a, stk. 6,nr. 19,udgår »og efter »opgaver« indsættes: », jf. dog stk.11 og 12««.[Lovteknisk korrektion]19)Efter nr. 16 indsættes som nyt nummer:»02.I§ 84 a, stk. 6, nr. 23,der bliver nr. 31, ændres »Euro-pa-Parlamentets og Rådets forordning nr. 2012/648/EU af 4.juli 2012« til: »Europa-Parlamentets og Rådets forordning(EU) nr. 648/2012 af 4. juli 2012«.«[Lovteknisk korrektion]20)Efter nr. 23 indsættes som nyt nummer:»03.I§ 84 c, stk. 2, 1. pkt.,der bliver stk. 3, 1. pkt., ændres»jf. dog stk. 3« til: »jf. dog stk. 4«.«[Lovteknisk korrektion]
3
21)I den undernr. 24foreslåede ændring af§ 84 c, stk. 2,3. pkt.,der bliver stk. 3, 3. pkt., indsættes efter »Virksomhe-der under tilsyn skal«: »offentliggøre informationer omfattetaf 1. og 2. pkt.,«.[Lovteknisk korrektion]22)Efter nr. 25 indsættes som nyt nummer:»04.I§ 84 c, stk. 3,der bliver stk. 4, ændres »offentliggøresefter stk. 1 og 2« til: »offentliggøres efter stk. 1-3«.«[Lovteknisk korrektion]Til § 323)Efter nr. 8 indsættes som nyt nummer:»01.I§ 33 c, stk. 7, 1. pkt.,der bliver § 33 c, stk. 5, 1. pkt.,ændres »stk. 7 og 9«: til »stk. 6 og 8«, og i§ 33 c, stk. 10,der bliver § 33 c, stk. 8, ændres »stk. 6«: til »stk. 5«.«[Konsekvensændring]Til § 424)I den undernr. 2foreslåede ændring af§ 3, stk. 1, nr.34,indsættes før »artikel 25-88«: »som omhandlet i«.[Korrektion]25)I den undernr. 26foreslåede affattelse af§ 156ind-sættes efter »investeringsfonde«: »og depositarer«.[Korrektion]26)I den undernr. 51foreslåede ændring af§ 190, stk. 4,indsættes før »»§ 16, stk. 8 og 9««: »»§ 3, stk. 9« til: »§ 3,stk. 8«,«.[Konsekvensændring]Til § 727)I den undernr. 13foreslåede§ 175, stk. 6, nr. 24-26,ændres »lande inden for Den Europæiske Union eller i lan-de, som Unionen har indgået aftale med« til: »lande udenfor Den Europæiske Union, som Unionen ikke har indgåetaftale med«.[Korrektion]Til § 2228)Istk. 5ændres »lov om værdipapirhandel« til: »lovom værdipapirhandel m.v.«[Korrektion]29)Istk. 10, 1. pkt.,ændres »nr. 50« til: »nr. 131«.[Korrektion]BemærkningerTil nr. 1Den foreslåede ændring af § 1, stk. 2, 1. pkt., i lov om fi-nansiel virksomhed er en konsekvensændring som følge af,at der med § 1, nr. 20, i lovforslaget L 133 bl.a. tilføjes et
nyt stykke i § 64, således at det gældende § 64, stk. 4, hvor-til der henvises i § 1, stk. 2, 1. pkt., bliver til § 64, stk. 5.Til nr. 2Der er tale om en lovteknisk korrektion, da det med § 1,nr. 7, i lovforslaget rettelig ønskes at foretage en ændring i §5, stk. 1, nr. 18, 3, pkt., i lov om finansiel virksomhed, ogikke som anført i lovforslaget i bestemmelsens 2. pkt.Til nr. 3Investeringsforvaltningsselskaber var omfattet to steder ide foreslåede ændringer til § 143, stk. 1, nr. 3, i lov om fi-nansiel virksomhed, jf. § 1, nr. 75, i lovforslaget. Dette ret-tes ved at lade »investeringsforvaltningsselskaber samt« ud-gå af de foreslåede ændringer til § 143, stk. 1, nr. 3, i lov omfinansiel virksomhed.Med ændringsforslaget vil Finanstilsynet endvidere kun-ne fastsætte nærmere regler for indberetning af solvensbeho-vet for koncerner, der er omfattet af kravet om opgørelse afindividuelt solvensbehov. Finanstilsynet har denne bemyn-digelse i medfør af den gældende § 143, stk. 1, nr. 3, i lovom finansiel virksomhed, og ved lovforslaget blev bemyndi-gelsen ved en fejl, alene videreført i forhold til finansiellevirksomheder. Med forslaget videreføres således den gæl-dende bemyndigelse for Finanstilsynet til at fastsætte reglerfor indberetning af solvensbehovet for koncerner, der er om-fattet af kravet om opgørelse af individuelt solvensbehov.Til nr. 4Med § 1, nr. 77, i lovforslaget er der fejlagtigt indsat et»og« i § 143, stk. 1, nr. 6. Henset til at § 143, stk. 1, nr. 6, ilov om finansiel virksomhed ikke er næstsidste nr. i opreg-ningen i stykket, foretages en lovteknisk korrektion.Til nr. 5Med § 1, nr. 81, i lovforslaget ophæves § 145 i lov omfinansiel virksomhed om store engagementer (benævnesfremadrettet »store eksponeringer«). § 148 i lov om finan-siel virksomhed giver finanstilsynet bemyndigelser til atfastsætte nærmere regler for store engagementer. Forslagetom ophævelse af § 148 i lov om finansiel virksomhed er så-ledes en konsekvens af ophævelsen af § 145 i lov om finan-siel virksomhed. Reguleringen af store eksponeringer, her-under opgørelse m.v., vil fremadrettet være reguleret i CRR.Der henvises i øvrigt til bemærkningerne til den foreslåedeophævelse af § 145 i lov om finansiel virksomhed, jf. § 1,nr. 81, i lovforslaget.Til nr. 6Kravene til kapitalgrundlaget for investeringsforvalt-ningsselskaber fremgår af § 126 a og ikke § 126. Der er der-for alene tale om en konsekvensrettelse.Til nr. 7De foreslåede ændringer er en konsekvensændring somfølge af, at der med lovforslagets § 1, nr. 24, bl.a. tilføjes enny § 64, stk. 2, hvorved det gældende § 64, stk. 2, hvortilder henvises i bestemmelserne bliver til § 64, stk. 3.
4
Til nr. 8Det foreslås, at hjemlen til at Finanstilsynet kan fastsætteregler om oplysningskrav flyttes til et nyt stk. 10 i § 308.Der henvises i øvrigt til bemærkninger til det foreslåede § 1,nr. 9 i dette ændringsforslag.Til nr. 9Henvisningen i stk. 9 vedrørende beregningen af system-iskhed skal retteligt være til stk. 6 og ikke til stk. 7. Der erderfor tale om en teknisk korrektion.Til nr. 10I medfør af § 347 c i lov om finansiel virksomhed, somaffattet ved § 1, nr. 135, i lovforslaget kan Finanstilsynetstille yderligere oplysningskrav til pengeinstitutter, realkre-ditinstitutter og fondsmæglerselskaber I. Det foreslås, at ind-sætte et nyt stk. 10 i forslaget til § 308, der præciserer, at Fi-nanstilsynet kan fastsætte regler for systemisk vigtige finan-sielle institutters offentliggørelse af det systemisk vigtige fi-nansielle instituts indikatorer, faktorer og systemiskhed.Samtidig foreslås det i nr. 7, at Finanstilsynets hjemmel til atfastsætte oplysningskrav i § 308, stk. 8 flyttes til det nye stk.10. Sammen med den foreslåede § 347 c i lov om finansielvirksomhed, jf. § 1, nr. 135 i lovforslaget gennemfører detforeslåede stk. 10 artikel 104, stk. 1, litra l, i CRD IV. Detforeslåede stk. 10 kan bl.a. benyttes til at efterleve en kom-mende retningslinjer fra EBA vedr. offentliggørelse af G-SI-FI indikatorer og systemiskhed.Til nr. 11Den foreslåede ændring af § 343 i, stk. 1, i lov om finan-siel virksomhed er en konsekvensændring som følge af, at §1, nr. 20, i lovforslaget ophæver den gældende § 64, stk. 1,og indsætter en ny § 64, stk. 1 og 2. Derved skal henvisnin-gen i § 343 i, stk. 1, rettelig være til § 64, stk. 1-4 og ikke til§ 64, stk. 1-3. Der er således tale om en teknisk korrektion.Til nr. 12Ved en fejl er der ikke et stk. 2 i forslaget til § 344 c,hvorfor stk. 3 og 4 foreslås ændret til stk. 2 og 3. Der er ale-ne tale om en teknisk korrektion.Til nr. 13I § 344 c, stk. 4, der bliver stk. 3, jf. § 1, nr. 12, som af-fattet under § 1, nr. 130, i lovforslaget, anvendes såvel be-tegnelsen modeller og metoder. Med forslaget foreslås det,at ensrette betegnelserne i bestemmelsen, idet det bemærkes,at den interne metode til opgørelse af kapitalgrundlagskravetfor markedsrisiko i CRDIV og CRR benævnes »metodenmed interne modeller«. Der tilsigtes ingen materielle æn-dringer med ændringsforslaget til bestemmelsen.Til nr. 14Den foreslåede ændring af § 355, stk. 2, nr. 4, i lov omfinansiel virksomhed er en konsekvensændring som følge af,at § 1, nr. 20, i lovforslaget ophæver den gældende § 64, stk.1, og indsætter en ny § 64, stk. 1 og 2.
Derved skal henvisningen i § 355, stk. 2, rettelig være til§ 64, stk. 1-3 og ikke til § 64, stk. 1 og 2. Der er således taleom en teknisk korrektion.Til nr. 15Der er tale om en konsekvensrettelse af, at § 145 i lov omfinansiel virksomhed foreslås ophævet, jf. § 1, nr. 81, i lov-forslaget.Til nr. 16 og 19Der er tale om en lovteknisk korrektion vedrørende angi-velsen af Europa-Parlamentets og Rådets forordning nr.648/2012 af 4. juli 2012 (EMIR-forordningen).Til nr. 17Der er tale om en konsekvensrettelse som følge af nr. 1.Til nr. 18Der er tale om en lovteknisk korrektion, idet ordet opga-ver ikke indgår i den nævnte bestemmelse. Endvidere frem-går, jf. dog stk. 11 og 12 allerede af bestemmelsen.Til nr. 20 og 22Der er tale om en lovteknisk korrektion som følge af lov-forslagets § 2, nr. 23, som indsætter et nyt stk. 2 i § 84 c.Til nr. 21Der er tale om en korrektion som følge af, at ordet offent-liggørelse var udeladt i det oprindelige lovforslag. Ændrin-gen medfører en klarere forståelse af den offentliggørelses-pligt som påhviler virksomheder under tilsyn. Henvisning tilinformationerne omfattet af bestemmelsens 1. og 2. pkt., ty-deliggør, at der er tale om den offentliggørelse, som sker ihenhold til 1. og 2. pkt.Lov om værdipapirhandel m.v. § 84 c, stk. 2, 1. pkt., fast-slår således at i de tilfælde, hvor en sag som Finanstilsynethar overgivet til politimæssig efterforskning har medført heleller delvis fældende dom eller vedtaget bøde, eller hvis sag-en er afgjort ved vedtagelse af et administrativt bødeforlæg,skal der ske offentliggørelse af dommen, bødevedtagelseneller et resume heraf. § 84 c, stk. 2, 1. pkt., fastslår, at så-fremt dommen ikke er endelig, er anket eller påklaget, skaldette fremgå af offentliggørelsen.Til nr. 23Der er tale om en konsekvensændring af, at nr. 2 og 4 op-hæves, og nr. 3 og 5-10 bliver herefter stk. 2-8. Endviderekonsekvensændres henvisningerne i henhold til en tidligerelovændring i 2008, hvor § 33 c, stk. 2 blev indsat.Til nr. 24Der er alene tale om en sproglig korrektion.Til nr. 25Med L119 (forslag til lov om ændring af lov om finansielvirksomhed, lov om værdipapirhandel m.v., straffeloven,retsplejeloven, lov om forvaltere af alternative investerings-fonde m.v. og forskellige andre love), som blev fremsat den29. januar 2014, foreslås, at Finanstilsynet får mulighed for
5
at føre tilsyn med depositarer for alternative investerings-fonde. Finanstilsynet får dermed en række tilsynsbeføjelserover for depositarerne.På den baggrund foretages en korrektion af lovforslagets§ 4, nr. 26, hvormed depositarer for alternative investerings-fonde omfattes af Finanstilsynets bestyrelses kompetence, ioverensstemmelse med L 119.Til nr. 26Der er tale om en konsekvensrettelse som følge af, at § 3,stk. 8, ophæves med lovforslagets § 4, nr. 4. Derved bliver §3, stk. 9, til § 3, stk. 8, og henvisningen i § 190, stk. 4, skaltilsvarende ændres.Til nr. 27Numrene 24-26 i § 175, stk. 6, i lov om investeringsfor-eninger m.v. skal vedrøre organer i andre lande uden forDen Europæiske Union, som Unionen ikke har indgået afta-
le med på det finansielle område, og ikke, lande inden forDen Europæiske Union eller i lande, som Unionen har ind-gået aftale med på det finansielle område. Der er således taleom en korrektion.Til nr. 28Med ændringen foretages en korrektion, da lov om vær-dipapirhandel rettelig hedder lov om værdipapirhandel m.v.Til nr. 29Det fremgår af § 22, stk. 10, 1. pkt., i lovforslaget, at Fi-nanstilsynets bestyrelse, jf. § 1, nr. 50, udpeges første gangden 1. juli 2014. Udpegning af Finanstilsynets bestyrelse erreguleret i § 1, nr. 131, vedrørende nyaffattelse af § 345 ilov om finansiel virksomhed. Henvisningen til § 1, nr. 50,skulle således rettelig have været til § 1, nr. 131. Der er taleom en korrektion.
Benny Engelbrecht (S) Poul Andersen (S) Anne Sina (S) Mette Reissmann (S) Karin Gaardsted (S)fmd.Thomas Jensen (S)Ole Sohn (S) Ida Auken (RV) Nadeem Farooq (RV) Jeppe Mikkelsen (RV) Steen Gade (SF) Lisbeth Bech Poulsen (SF)Frank Aaen (EL) Stine Brix (EL) Uffe Elbæk (UFG) Kim Andersen (V) Michael Aastrup Jensen (V)Anne-Mette Winther Christiansen (V)nfmd.Preben Bang Henriksen (V) Torsten Schack Pedersen (V)Jakob Engel-Schmidt (V) Hans Christian Schmidt (V) Hans Christian Thoning (V) Hans Kristian Skibby (DF)Dennis Flydtkjær (DF) Mette Hjermind Dencker (DF) Kim Christiansen (DF) Joachim B. Olsen (LA) Brian Mikkelsen (KF)Inuit Ataqatigiit, Siumut, Sambandsflokkurin og Javnaðarflokkurin havde ikke medlemmer i udvalget.
Venstre, Danmarks Liberale Parti (V)Socialdemokratiet (S)Dansk Folkeparti (DF)Radikale Venstre (RV)Socialistisk Folkeparti (SF)Enhedslisten (EL)Liberal Alliance (LA)
4747221712129
Det Konservative Folkeparti (KF)Inuit Ataqatigiit (IA)Siumut (SIU)Sambandsflokkurin (SP)Javnaðarflokkurin (JF)Uden for folketingsgrupperne (UFG)
811111
6
Bilag 1Oversigt over bilag vedrørende L 133Bilagsnr.12345TitelHøringssvar og høringsnotat, fra erhvervs- og vækstministerenTidsplan for udvalgets behandling af lovforslagetHenvendelse af 5/3-14 fra FSR – Danske RevisorerHenvendelse af 6/3-14 fra Forsikring & PensionÆndringsforslag fra erhvervs- og vækstministerenOversigt over spørgsmål og svar vedrørende L 133Spm.nr.1TitelSpm. om, hvor lang tid ministeriet har arbejdet med lovforslaget, oghvorfor det ikke er fremsat tidligere, til erhvervs- og vækstministeren,og ministerens svar herpåSpm. om ministeren finder, at en så kort tid til Folketingets behand-ling af lovforslaget er udtryk for god betjening af Folketingets med-lemmer og god lovbehandlingsskik, til erhvervs- og vækstministeren,og ministerens svar herpåSpm. om, på hvilke områder Basel-reglerne og EU-reglerne adskillersig henholdsvis er sammenfaldende, til erhvervs- og vækstministeren,og ministerens svar herpåSpm. om, hvilke udfordringer og konsekvenser gennemførelsen afkreditinstitut- og kapitalkravsdirektivet får for den danske realkredit-sektor aktuelt og på sigt, til erhvervs- og vækstministeren, og ministe-rens svar herpåSpm. om, i hvilket omfang Danmark har mulighed for at fastsættestrammere regler for den finansielle sektor end de regler, der indgår idirektivet henholdsvis i lovforslaget, til erhvervs- og vækstministeren,og ministerens svar herpåSpm. om, hvordan dette lovforslag begrænser bankernes mulighed forat geare deres kapital, til erhvervs- og vækstministeren, og ministerenssvar herpåSpm. om, hvilke regler der gælder for, hvordan bankerne skal vurdere,hvor sikre henholdsvis usikre deres udlån er, og hvordan dette lovfor-slag sikrer, at de store banker ikke bare selv kan vurdere værdien afderes udlån, til erhvervs- og vækstministeren, og ministerens svar her-påSpm. om ministeren ikke er enig i, at hvis vurderingerne af udlån ikkeer retvisende/korrekte, vil man nemt kunne komme i samme situationigen, hvor bankerne låner langt mere ud end der er dækning for i egen-kapitalen, til erhvervs- og vækstministeren, og ministerens svar herpåSpm. om kommentar til henvendelsen af 5/3-14 fra FSR – Danske Re-visorer, til erhvervs- og vækstministeren, og ministerens svar herpåSpm. om kommentar til henvendelse af 6/3-14 fra Forsikring & Pen-sion, til erhvervs- og vækstministeren, og ministerens svar herpå
2
3
4
5
6
7
8
910