Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2013-14

Spørgsmål 645

Kan ministeren bekræfte, at såfremt en tilslutning mellem en korridor B - Midtjysk Motorvejskorridor og en tværgående forbindelse mod E45 ved Smidstrup/Skærup placeres 3-5 km sydligere (f.eks. syd for Ødsted), så vil en naturmæssig og økonomisk uhensigtsmæssig ekstra krydsning af Vejle Ådal kunne undgås og længden af tværforbindelsen reduceres med ca. 4-5 km, så den anslåede anlægsomkostning af tværforbindelsen reduceres betydeligt, hvorved samfundsøkonomien i et samlet Korridor B+ projekt bliver forbedret.”
Dato: 07-05-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: vejinfrastruktur
Dokumentdato: 04-06-2014
Modtaget: 04-06-2014
Omdelt: 04-06-2014

TRU alm. del - svar på spm. 645 om ministeren kan bekræfte, at såfremt en tilslutning mellem en korridor B - Midtjysk Motorvejskorridor og en tværgående forbindelse mod E45 ved Smidstrup/Skærup placeres 3-5 km sydligere (f.eks. syd for Ødsted), så vil en naturmæssig og økonomisk uhensigtsmæssig ekstra krydsning af Vejle Ådal kunne undgås og længden af tværforbindelsen reduceres med ca. 4-5 km, fra transportministeren

Svar på spm. 645 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 07-05-2014
Modtaget: 07-05-2014
Omdelt: 07-05-2014

Spm. om ministeren kan bekræfte, at såfremt en tilslutning mellem en korridor B - Midtjysk Motorvejskorridor og en tværgående forbindelse mod E45 ved Smidstrup/Skærup placeres 3-5 km sydligere (f.eks. syd for Ødsted), så vil en naturmæssig og økonomisk uhensigtsmæssig ekstra krydsning af Vejle Ådal kunne undgås og længden af tværforbindelsen reduceres med ca. 4-5 km, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version