Retsudvalget (REU) Alm. del

Samling: 2013-14

Spørgsmål 1088

Idet det følger af forslag til lov om forbrugeraftaler (L 39 af 9. oktober 2013) punkt 4.7.15.1, at det leverede digitale indhold kan anses for at være en tjenesteydelse, hvilket bl.a. betyder, at forbrugeren kan give sit samtykke til, at fortrydelsesretten ophører, når levering påbegyndes, jf. § 18, stk. 4, og idet det samtidig fremgår af samme afsnit, at hvis levering af digitalt indhold betragtes som en tjenesteydelse, følger det af forbrugeraftalelovens § 18, stk. 4, at forbrugeren kan give sit samtykke til, at fortrydelsesretten kun gælder, indtil opfyldelsen af aftalen påbegyndes, bedes ministeren redegøre for sammenhængen mellem de to sætninger, herunder i hvilke tilfælde digitalt indhold er digitalt indhold, og i hvilke tilfælde det er en tjenesteydelse.
Dato: 26-05-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: retspleje og domstole

Endeligt svar

Dokumentdato: 11-06-2014
Modtaget: 11-06-2014
Omdelt: 11-06-2014

REU alm. del - svar på spm. 1088 om forbrugeraftaler (L 39 af 9. oktober 2013) punkt 4.7.15.1, at det leverede digitale indhold kan anses for at være en tjenesteydelse m.v., fra justitsministeren

Besvarelse REU 1088 [DOK1184662] (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 26-05-2014
Modtaget: 26-05-2014
Omdelt: 26-05-2014

Spm. om forbrugeraftaler (L 39 af 9. oktober 2013) punkt 4.7.15.1, at det leverede digitale indhold kan anses for at være en tjenesteydelse m.v., til justitsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version