Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget 2013-14
ERU Alm.del
Offentligt
1308250_0001.png
ERHVERVS- OGVÆKSTMINISTEREN
4. december 2013

Besvarelse af spørgsmål 45 alm. del stillet af Erhvervs-, Vækst- og

Eksportudvalget den 27. november 2013 efter ønske fra Hans Chri-

stian Schmidt (V).

Spørgsmål:

Ministeren bedes kommentere henvendelsen fra Erik Værbak, Guldborgvedrørende bredbåndsabonnement, jf. ERU alm. del - bilag 80.

Svar:

I forhold til Erik Værbaks oplevelse af, at hans faktiske bredbåndshastig-hed afviger fra det, han er blevet stillet i udsigt, kan jeg henvise til, atForbrugerombudsmanden har udarbejdet retningslinjer for markedsføringaf bredbåndshastigheder. Disse trådte i kraft den 1. marts 2013. Retnings-linjerne skal sikre forbrugerne bedre og mere korrekt information omhastighederne. Markedsføringen skal blandt andet indeholde oplysningom den hastighed, forbrugeren reelt kan forvente at opnå.Hvis teleselskabet, i dette tilfælde TDC, ikke overholder aftalen mellemkunden og selskabet, bør kunden klage (skriftligt) til selskabet. Selskabeter forpligtet til at tage stilling til klagen, og kunden har krav på at få etskriftligt svar. Hvis ikke kunden får medhold i sin klage, har kunden mu-lighed for at klage til Teleankenævnet.
ERHVERVS- OGVÆKSTMINISTERIET
Slotsholmsgade 10-121216 København K
Tlf.FaxCVR-nr
33 92 33 5033 12 37 7810 09 24 85
[email protected]www.evm.dk