Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget 2013-14
ERU Alm.del
Offentligt
ERHVERVS- OGVÆKSTMINISTEREN
11. marts 2014
Besvarelse af spørgsmål 201 alm. del stillet af Erhvervs-, Vækst- og
Eksportudvalget den 11. februar 2014 efter ønske fra Kim Andersen
(V).
Spørgsmål:
I regeringens Vækstplan for vand, bio & miljøløsninger fra marts 2013fremgår det, at regeringen fortsat vil støtte op om den offentlig-privatemarkedsføringsindsats på det grønne område, f.eks. ved at anvende Stateof Green brandet ved relevante ministerbesøg, eksportfremstød og lig-nende i udlandet samt aktivt gøre brug af det nye House of Green i for-bindelse med officielle besøg. Ministeren bedes redegøre for, hvilke kon-krete initiativer regeringen har taget for at støtte op om den offentlig-private markedsføringsindsats, hvilken konkret effekt den foreløbige ind-sats har haft, hvordan det finansieres, samt hvornår regeringen forventerat have gennemført indsatsen endeligt.Svar:
Regeringen har i regi af det offentligt-private markedsføringskonsortiumState of Green taget initiativ til at samle den danske vandbranche i enrække fælles markedsføringsinitiativer, som bl.a. indeholder udvikling afen række hvidbøger og film til brug for eksportfremstød og delegations-besøg til Danmark mv. Endvidere er danske løsninger inden for f.eks.vand nu integreret i State of Green portalen og i forbindelse med besøg iHouse of Green.Der henvises endvidere til besvarelse af spørgsmål 151.
ERHVERVS- OGVÆKSTMINISTERIET
Slotsholmsgade 10-121216 København K
Tlf.Fax
33 92 33 5033 12 37 78