20. august 2014
De modtagne høringssvar er samlet nedenfor:
Bilbranchen
Bilbranchen har ikke bemærkninger til den fremsendte høring af 8. juli 2014 vedrørende
forslag til ændring af færdselsloven.
CAD (Brancheorganisationen for autoværksteder i Danmark)
CAD frafalder bemærkninger.
Dansk Erhverv
Dansk Erhverv har gennemgået ovenstående høring og har ingen bemærkninger hertil.
Dansk Fodgænger Forbund
Vi har ingen bemærkninger til nævnte forslag.
Dansk Kørelærer Union
Dansk Kørelærer-Union skal hermed meddele, at vi ikke har bemærkninger til det vedhæftet
udkast til lov om ændring af færdselsloven.
Danske Regioner
Danske Regioner har ingen bemærkninger til det fremsendte lovforslag – og forventer ingen
merudgifter som følge af forslaget.
DI Transport
DI Transport og Arbejdsgiverforeningen for Transport og Logistik (ATL) har følgende
bemærkninger til lovforslaget:
DI Transport og ATL har ikke bemærkninger til lovforslagets del vedrørende kørsel med særlige
køretøjer på kommunale veje.
DI Transport og ATL kan støtte en bedre udnyttelse af blokvogne, så blokvogne uden
forudgående tilladelse kan køre inden for samme dimensionsgrænser som lastbilvogntog.
Endelige så er DI Transport og ATL principielt imod nye gebyrer på vejgodstransporten, og er
derfor betænkelig ved at indføre gebyrer for udstedelse af legitimationskort. Omkostninger til
udstedelse af legitimationskort er opgjort til 108.000 kr. det første år i 2014 og herefter
mellem 42.000 kr. og 45.000 kr. de efterfølgende tre år. Der er således tale om et yderst
begrænset beløb, som det bør være muligt at afholde inden for de nuværende rammer, uden
at pålægge branchen yderligere gebyrer.
DTU-Transport
Denne høring rummer tre forslag til ændring af færdselsloven: