Transportudvalget 2013-14
TRU Alm.del Bilag 163
Offentligt
1337519_0001.png
1337519_0002.png
1337519_0003.png
1337519_0004.png
1337519_0005.png
1337519_0006.png
1337519_0007.png
1337519_0008.png
1337519_0009.png
1337519_0010.png
1337519_0011.png
1337519_0012.png
1337519_0013.png
1337519_0014.png
1337519_0015.png
1337519_0016.png
1337519_0017.png
1337519_0018.png
1337519_0019.png
1337519_0020.png
1337519_0021.png
1337519_0022.png
1337519_0023.png
1337519_0024.png
1337519_0025.png
1337519_0026.png
1337519_0027.png
1337519_0028.png
1337519_0029.png
1337519_0030.png
1337519_0031.png
1337519_0032.png
1337519_0033.png
1337519_0034.png
1337519_0035.png
1337519_0036.png
Demokratisk valgte- på et mandat om samarbejde for den bedste løsning.
FrivilligeIkke eksperterUlønnedeUpolitiske
Det er Jeres valg…
Vejdirektoratets indstilling
Øst vendte ramper
Institutioner i området
Sabro BørneUnivers- 950 Skole- & Institutionsbørn
Bekymring Nr. 1Tung trafik rundt i krydset ved SKOLEN
Vognmænd i området– Rambølls trafik rapport vedr. modulvogntoganbefaler ikke højre/venstre sving ved krydsetmellem rute 26/511
De til rapporten tilknyttede virksomhederAnbefaler at tilkørselsforholdene til den nyemotorvej foregår fra Stillingvej Rute 511– som anbefalet af styregruppen.
Bekymring Nr. 2Genvejs trafik gennem Sabro
Bekymring Nr. 3Unødig meget trafik på Viborgvej
Bekymring Nr. 4Trafik gennem Mundelstrup
Bekymring Nr. 4Trafik gennem Mundelstrup
Bekymring Nr. 4Trafik gennem Mundelstrup
Vi har med andre ord ikke armene oppe…
Styregruppen- Mener stadig
- der findes en bedre løsning!… nemlig VD’s sydlige variant Kløverblad, med nogle simple ændringer
- giver en mere sikker skolevej!… uden genvejs trafikog med en ubrudt cykelsti fra Borum til skolen
Borumvej– bør tilsluttes til Gl. Viborgvej
Uberørt naturOm den sydlige motorvejslinjeføring skriver Vejdirektoratet i materialer til trafikministeren:
”og linjeføringen vil påvirke uberørte naturområder ved Vindskov og Stormose,når linjeføringen flyttes væk fra boligerne i Mundelstrup. Sydlig Variant Kløverbladvil således medføre større inddragelse af natur til vejformål.”
Uberørt naturHer er, hvad Vejdirektoratet også skriver om Stormose i en mere saglig rapport,der tilsyneladende ikke er med i indstillingen til trafikministeren:Fra Vejdirektoratets RAPPORT 403 – 2012:”Stormose er en lavvandet brunvandet sø på 8 ha og enmaksimal dybder på ca. 4 m. Søen er dannet ved tørveskæri et engareal i 1940’erne og er omgivet af skov eng og mose.Søen har tilløb fra en ganske kort grøft mod nord, men hovedpartenaf vandtilførslen udgøres af grundvand og diffusindsivning fra omliggende arealer. Afløb er mod syd via BorumBæk til Storkesig Bæk. Søen er B-målsat meneutrofieret,og den økologisk tilstand er ringe.”
Den Store Danske encyklopædi skriver omeutrofi:Eutrofi,(af gr.eutrofia, eu-+-trofi),om vandområder overernæring af visse planterog dyr, hvorved den økologiske balance er ødelagt.
Stormosen og Vindskov
Stormosen og Vindskov
Anno 2012
Stormosen og Vindskov
Anno 1995
Stormosen og Vindskov
Anno 1954
Stormosen og Vindskov
Anno 1945
Hvad er så en berørt borger?Ifølge Vejdirektoratet er en berørt borger, en borger derbliver afskåret fra mere end 50% af sin matrikel.Eller en borger der får vejen direkte gennem sit hus!
Hvad så med en borger der får 2 meterud til et 4m højt støjværn fra sit hus!Ifølge Vejdirektoratet er detIKKEen berørt borger!I sådan et tilfælde er der tale om en generet borger.
Bliver en sådan borger eksproprieret?NEJ, Ifølge Vejdirektoratet vil der være borgere der må tålemere end andre!
Får en sådan borger så erstatning?NEJ eller MÅSKE…Ifølge Vejdirektoratet, vil der være enkelte borgere,der vil kunne få hjælp til støjdæmpende foranstaltninger.
En uberørt borger!
Gammelt kort materiale!Vejdirektoratet har konsekvent anvendt forældet kort materiale siden denførste Rapport 402 – 2012, blev udsendt tilbage i 2012.FIGUR 4.15Tilslutningsanlægved E45 i et såkaldtkløverbladsanlæg
Just udsendt kort materiale!Selv efter gentagende påmindelser, anvendes stadig forældet kort materiale!Udbygning grundkort 6840-1042Tilslutningsanlægved E45 i et såkaldtkløverbladsanlæg
Ophævede byggelinjer... Efter flere rykkeskrivelser fik vi Fællesrådet for Sabro-Fårup den 14. november 2008 endelig vishedfor ophævelsen af de gamle byggelinjer fra 1973 til flytning af Gammel Viborgvej, hvis eksistens byrådetfejlagtigt vedtog lokal plan 730 og 731 ud fra:Den 14. november 2008 meddeler Vejdirektoratet os følgende:"Både Århus Kommune og Fællesrådet for Sabro-Fårup har efterspurgt oplysninger om deplanlægningsbyggelinjer der i 1973 blev tinglyst ved Sabro. Det skyldes at flere ejendomme har fundetud af at byggelinjerne er blevet aflyst.Jeg vil allerførst beklage den meget lange sagsbehandling, og er glad for at I har været så tålmodige.Efter at have undersøgt sagen nærmere viser det sig, at næsten alle tinglyste byggelinjer i Sabro blevaflyst, da Vejdirektoratet i 2003 imødekom en anmodning om at aflyse byggelinjen på en enkeltejendom.Det betyder at de ejendomme, som byggelinjen er blevet aflyst på i ejerlav Sabro By, Sabro, er:2b, 2e, 3d, 4d, 5d, 6b, 6e, 7a, 7b, 8b,8en, 9a, lOb, lOg, 11d, 12a, 13a, 13d,14b, 14c, 14d, 14h, 14k, 14m, 140,14q, 15a, 15e, 15h, 15i, 16a, 16d, 17a,17b, 17c, 17e, 17f, 17g, 38b, 39a, 39b,39c, 40, 42a, 42b, 45.Venlig hilsen, Lene Nøhr Michelsen,Vejdirektoratet.
Så var der lige det med prisen234467
Den reelle forskel er altså kun 44 Millioner0Dette er før evt. ekspropriation af erhvervsvirksomheder.
Når det så er sagt!Så glæder Styregruppen sig over følgende udsagn fra Vejdirektoratets:
Forslaget er etskitseprojekt,hvor detaljerendnuikke erafklaret.
De to forslag om linjeføring mellem Sabro og Mundelstruper i vid udstrækningsammenlignelige.
Forskellenemellem de to forslag om linjeføring mellemSabro og Mundelstrup utroligtminimale.
StyregruppenAnbefaler på vegne af flertallet i Sabro & Mundelstrup- den sydlige variant med kløverblad
- sammen skaber vi den bedste løsningtil gavn for de mange, og gene for de få…
… det er dit valg!Indenfor rammerne af Lov nr. 280.