Skatteudvalget 2013-14
SAU Alm.del Bilag 66
Offentligt
J.nr. 13-5712949Den 18. december 2013
TilFolketinget – Skatteudvalget
Hermed sendes oversigt over telefoniske og elektroniske henvendelser tilSKAT for perioden fra 1. januar 2013 til 30. november 2013.
Jonas Dahl/Lars Tjærby Rasmussen
1/2
Folketingets Skatteudvalg er blevet stillet i udsigt en kvartalsvis orientering omantal elektroniske henvendelser til SKAT.Her følger den første orientering med antal elektroniske henvendelser tilSKAT, som suppleres med antal telefoniske henvendelser til SKAT.Antallet af telefoniske og elektroniske henvendelser til SKAT i perioden 1.januar til 30. november 2013 fremgår nedenfor af figur 1:Figur 1.Telefoniske og elektroniske henvendelser til SKAT i 1.1 – 30.11.2013.
500.000450.000400.000350.000300.000250.000200.000150.000100.00050.000-janfebmaraprmajjunijuliaugsepoktnov60.00050.00040.00030.00020.00010.000-
Tilbudte telefonkald (venstre akse)Henvendelser på web, e-mail og fax (højre akse)Anm.: Opgørelsen af telefoniske henvendelser omfatter tilbudte kald, hvilket er summen af kald, der er tabt i kø eller erbesvaret af en medarbejder. Kald, der er tabt i kø, kan fx være tabt, fordi spørgsmålet blev besvaret i et speak, eller fordiventetiden var for lang. Kald, der er tabt ved telefonudbyderen eller i telefonsystemet på grund af manglende kapacitet ipeakperioder, er ikke medregnet.
Det store antal telefoniske og elektroniske henvendelser i marts og april skyl-des fristen (1. maj) for indtastning af ændringer til årsopgørelsen.I juni er der ligeledes et stort antal henvendelser til SKAT forud for fristen (3.juli) for aflevering af den udvidede selvangivelse.Fra oktober til november er der en mindre stigning i antallet afsåvel telefoni-ske som elektroniskehenvendelser. Stigningen skyldes især, at forskudsopgø-relsen for 2014 er blevet tilgængelig på skat.dk.
2/2