Skatteudvalget 2013-14
SAU Alm.del Bilag 238
Offentligt
1391425_0001.png
13. august 2014
J.nr. 14-3368511
Til Folketinget – Skatteudvalget
Hermed sendes oversigt over telefoniske og elektroniske henvendelser til SKAT for peri-
oden fra 1. januar 2013 til 30. juni 2014.
Morten Østergaard
/ Lars Tjærby Rasmussen
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1391425_0002.png
Folketingets Skatteudvalg får en kvartalsvis orientering om antal elektroniske henvendel-
ser til SKAT. Orienteringen suppleres med antal telefoniske henvendelser til SKAT.
Den 30. april 2014 fik Folketingets Skatteudvalg tilsendt antallet af telefoniske og elektro-
niske henvendelser for perioden 1. januar 2013 til 31. marts 2014, jf. SAU 2013-14 Alm.
del bilag 172.
Nedenfor er en opdateret figur 1, som viser perioden indtil 30. juni 2014:
Figur 1. Telefoniske og elektroniske henvendelser til SKAT i 1.1.2013 - 30.6.2014.
500.000
450.000
400.000
350.000
300.000
250.000
200.000
150.000
100.000
100.000
90.000
80.000
70.000
60.000
50.000
40.000
30.000
20.000
Tilbudte telefonkald (venstre akse)
Henvendelser på web, e-mail og fax (højre akse)
Anm.: Opgørelsen af telefoniske henvendelser omfatter tilbudte kald, hvilket er summen af kald, der er tabt i kø eller er
besvaret af en medarbejder. Kald, der er tabt i kø, kan fx være tabt, fordi spørgsmålet blev besvaret i et speak, eller fordi
ventetiden var for lang. Kald, der er tabt ved telefonudbyderen eller i telefonsystemet på grund af manglende kapacitet i
peakperioder, er ikke medregnet.
Det store antal telefoniske og elektroniske henvendelser i marts og april skyldtes fristen
(1. maj) for indtastning af ændringer til årsopgørelsen. Antallet af henvendelser i marts
2014 var lidt højere end i marts 2013.
Antallet af henvendelser var også påvirket af udsendelse af automatisk ændring af for-
skudsregistrering i maj 2014 og fristen for indsendelse af udvidet selvangivelse den 1. juli.
Side 2 af 2