Uddannelses- og Forskningsudvalget 2013-14
FIV Alm.del Bilag 87
Offentligt
1320293_0001.png
Jeg skriver på vejende af min Steddatter Lærke som forsøger at ta sig en uddannelsepå Medieskolen i Lyngby – Hun er MEGET glad for sin skole MEN oplever nu for 2.gang at blive ”smidt” ud af systemet og derved ikke er berettiget til et bus kort såhun kan komme til skolen i Lyngby.Det er som skrevet 2. gang på en uddannelse som blot tager et år …….Jeg har nu forgæves i 5 dage ….. siger og skriver 5 dage forsøgt at taste mig til enmedarbejder som kan give mig et svar på hvorfor min Steddatter bliver smidt ud afsystemet – MEN – jeg er som sagt IKKE kommet i kontakt med nogen.Har forsøgt at henvende mig til ministeriet – blot for at få det samme svar og telefonnummer.Jeg har følgende spørgsmål til udvalget1. Hvor mange levende personer er der fysisk til stede på det kontor til atbesvare telefon opkald fra de studerende ?2. Hvordan hænder den DÅRLIGE / RINGE eller retter INGEN Service sammenmed Regeringens udmelding om at de unge skal tage en uddannelse og på SÅKORT TID som muligt – Når der ikke ydes den service som det må forventesmed de store ambitioner som Regeringen melder ud3. Hvad mener udvalget er rimelig tid at bruge på at komme i kontakt medkontoret ?4. Sundhedsministeren har for tiden lægevagten / Akut telefonenUndervisningsministeren har Styrelsen for Videregående Uddannelser Hvorforer der ikke flere folk på kontoret ?5. Vil udvalget kalde Morten Østergård i Samråd for at få styr på tingeneJeg skriver fordi jeg ikke mener at vi som samfund kan byde de unge mennesker somgodt vil uddannes sådan en ringe SERVICE.Der er tale om at vi godt vil et digitalt samfund men hvad hjælper det når systemetikke virker.