Finansudvalget 2013-14
FIU Alm.del Spørgsmål 191
Offentligt
1360228_0001.png
1360228_0002.png
1360228_0003.png
1360228_0004.png
1360228_0005.png
1360228_0006.png
1360228_0007.png
1360228_0008.png
1360228_0009.png
1360228_0010.png
1360228_0011.png
1360228_0012.png
1360228_0013.png
1360228_0014.png
1360228_0015.png
1360228_0016.png
1360228_0017.png
1360228_0018.png
Bilag 4Model for delkontrakt vedrørende levering af tjenesteydelser til brug foreffektiviseringsopgaver(Køb efter miniudbud)
Analyse af rammevilkårene for erhvervsinvesteringer i Danmark
Finansministeriet • Christiansborg Slotsplads 1 • 1218 KKøbenhavn K • T 33 92 33 33 • E [email protected] • www.fm.dk
2
Denne delkontrakt er indgået mellemFinansministeriet(herefter benævnt Kunden)og[…][…][…](herefter benævnt Konsulentfirmaet)
3
Indholdsfortegnelse1.2.3.4.5.6.7.8.BAGGRUND OG FORMÅL ................................................................................................................................................5OPGAVEN.................................................................................................................................................................................5MEDARBEJDERE...................................................................................................................................................................5TIDSPLAN .................................................................................................................................................................................6PRIS ..............................................................................................................................................................................................6SAMARBEJDSORGANISATION .......................................................................................................................................6VARIGHED...............................................................................................................................................................................6UNDERSKRIFTER .................................................................................................................................................................7
4
Bilagsfortegnelse
Bilag 4.a:Bilag 4.b:Bilag 4.c:Bilag 4.d:Bilag 4.e:
OpfordringsskrivelseOpgavebeskrivelseLøsningsbeskrivelsePris og allokerede medarbejdereSamarbejdsorganisation
5
1.BAGGRUND OG FORMÅLDenne delkontrakt er indgået i henhold til rammekontrakt af 18. juni 2013 mellem Kon-sulentfirmaet og Finansministeriet.Rammekontrakten giver Finansministeriet adgang til at benytte og indkøbe tjenesteydel-ser selvstændigt eller i samarbejde med andre ministerier.Når Finansministeriet, i overensstemmelse med ovenstående, indgår en delkontrakt isamarbejde med andre ministerier, kan Finansministeriet overlade det til det pågældendeministerium at gennemføre selve miniudbuddet. I disse situationer betegnes Finansmini-steriet og det udførende ministerium samlet som Kunden.Delkontrakten er indgået mellem parterne efter et af Kunden gennemført miniudbud, jf.rammekontraktens punkt 6, hvor Konsulentfirmaet er vurderet som havende afgivet detøkonomisk mest fordelagtige bud.For delkontrakten gælder de i rammekontrakten med bilag anførte vilkår med de tilføjel-ser, der fremgår af denne delkontrakt med bilag.2.OPGAVEN
Der er gennemført et miniudbud som anført i rammekontraktens punkt 6 og i henholdtil Kundens opfordringsskrivelse, jf. bilag 4.a (Opfordringsskrivelse)(beskrivelse af ram-merne for gennemførelse af udbuddet, herunder frist for afgivelse af tilbud).På baggrund af det gennemførte miniudbud har Konsulentfirmaet afgivet det økono-misk mest fordelagtige bud og er derfor i henhold til rammekontaktens tildelingskriteriertildelt udførelse og levering af opgaven.Opgaven vedrører enanalyse af rammevilkårene for erhvervsinvesteringer i Dan-mark,og er overordnet beskrevet i den opgavebeskrivelse, jf. bilag 4.b (Opgavebeskri-velse)(beskrivelse af de konkrete opgaver, som Konsulentfirmaet skal udføre inden for rammerne afbilag 1, Ydelsen, til rammekontrakten),Kunden har udarbejdet til brug for gennemførelse afminiudbud herom.Konsulentfirmaet skal levere opgaven til Kunden som beskrevet i bilag 4.c (Løsningsbe-skrivelse).3.MEDARBEJDERE
Konsulentfirmaet har til opgaven allokeret de medarbejdere, der er angivet i bilag 4.d(Pris og allokerede medarbejdere). Bilaget indeholder tillige en beskrivelse dels af de
6
pågældende medarbejderes generelle og relevante kvalifikationer i relation til løsning afnærværende opgave, dels af de pågældende medarbejderes tiltænkte opgaver vedrørendeanalysen.Herudover indeholder bilaget angivelse af, hvilken konsulentkategori medar-bejderen tilhører.4.TILRETTELÆGGELSE AF OPGAVEN
Delkontrakten, og dermed levering af opgaven, skal ske i henhold til den tilrettelæggelseaf opgaven, der følger af bilag 4.c (Løsningsbeskrivelse).5.PRIS
Opgaven honoreres som en fastpris-aftale til den i bilag 4.e (Pris og allokerede medar-bejdere) anførte pris. Dog kan prisen ikke overstige prisen for den ved opgavens løsningmedgåede tid opgjort i henhold til de priser, der fremgår af bilag 3, Priser.Opsiger Kunden en delkontrakt, er Konsulentfirmaet berettiget til et forholdsmæssigtog rimeligt vederlag af den aftalte faste pris for det udførte arbejde frem til ophørstids-punktet.Er det omvendt Konsulentfirmaet, som opsiger en delkontrakt med fast pris, er Konsu-lentfirmaet ikke berettiget til vederlag for det hidtil udførte arbejde, hverken helt ellerdelvist.6.SAMARBEJDSORGANISATION
Finder parterne det i fællesskab hensigtsmæssigt, at der skal etableres en samarbejdsor-ganisation i forhold til opgaven, er denne nærmere beskrevet i bilag 4.e (Samarbejdsor-ganisation) indeholdende angivelse af eksempelvis projektkoordinator, kontaktpersoner,mødestruktur mv.7.OPSIGELSE
Delkontrakten kan opsiges i henhold til rammekontraktens punkt 8.1, Opsigelse.Uanset ophør af rammekontrakten, er Konsulentfirmaet fortsat forpligtet til at fuldførepåbegyndte opgaver på rammekontraktens vilkår, såfremt Kunden skønner, at dette vilvære hensigtsmæssigt.
7
8.
UNDERSKRIFTERDato:For Konsulentfirmaet
Dato:For Kunden:
Dato:For Finansministeriet (ifald delkontrakten er indgået i samarbejde med et andet ministe-rium):
8
Bilag 4.a - OpfordringsskrivelseI medfør af rammekontraktens punkt 6 agter Kunden at gennemføre et miniudbud.Konsulentfirmaet opfordres hermed til at deltage i det pågældende miniudbud.Udbuddet vedrørerAnalyse af rammevilkårene for erhvervsinvesteringer i DanmarkEn nærmere beskrivelse af opgaven fremgår af bilag 4.b (Opgavebeskrivelse).På baggrund heraf opfordres Konsulentfirmaet til at fremsende tilbud på udførelse afopgaven. Tilbuddet skal være indleveret senest onsdag den 30. oktober 2013, kl. 12.00.Tilbud modtaget efter dette tidspunkt, tages ikke i betragtning.Tilbuddet, der skal være skriftligt, skal indleveres i en lukket kuvert til adressen:FinansministerietAtt.: Lars HougaardChristiansborg Slotsplads 11218 København KKuverten skal mærkes "Miniudbud - Analyse af rammevilkårene for erhvervsinvesterin-ger i Danmark - må ikke åbnes".Tilbuddet bedes indleveret i3eksemplarer. Kunden ser også gerne, at tilbuddet afleve-res i en elektronisk version på en USB eller cd-rom, der inkluderes i kuverten.Ved eventuelle spørgsmål kontakt venligst Henrik Kjærgaard på[email protected]eller pertelefon på 33 92 26 82.Der henvises i øvrigt til rammekontraktens punkt 6, herunder særligt punkt 6.2.2 og6.2.3, i relation til Konsulentfirmaets afgivelse af tilbud.
9
Bilag 4.b - Opgavebeskrivelse1. BaggrundSom en del af Vækstplan DK har regeringen sat en ambitiøs 2020-målsætning på 20 mia.kr. i BNP-vækst gennem forbedrede rammevilkår for det private erhvervsliv. Heraf er 6mia. kr. indfriet gennem tiltag i Vækstplan DK, mens 14 mia. kr. skal identificeres i yder-ligere tiltag frem mod 2020.I Vækstplan DK fremføres behovet for at ”gøredet mere attraktivt at investere i danske virk-somheder og arbejdspladser1”. Produktivitetskommissionen har ligeledes i sin rapport ”Kon-kurrence, internationalisering og regulering” fremhævet, hvordan investeringer kan væreen central kilde til produktivitetsforbedringer.På den baggrund er det besluttet at igangsætte en analyse af det strukturelle danske inve-steringsniveau med henblik på at løfte dette. Der er i den forbindelse nedsat en arbejds-gruppe bestående af Finansministeriet (formand), Erhvervs- og Vækstministeriet, Øko-nomi- og Indenrigsministeriet, Skatteministeriet og Udenrigsministeriet, der har til op-gave at løfte denne analyseopgave. Arbejdsgruppen forventer at levere en rapport bestå-ende af følgende afsnit:1.2.3.4.5.Hvad driver virksomheders investeringsbeslutninger?Hvad er barriererne og drivkræfterne for investeringer i Danmark: På hvilke pa-rametre præsterer Danmark relativt bedre henholdsvis dårligere end sammenligne-lige lande?Hvad har andre lande gjort for at begrænse barriererne og styrke drivkræfterneyderligere?Anbefalinger til konkrete tiltag, der kan bidrage til at øge erhvervsinvesteringernePerspektivering: Forslag til videre analyse
Afsnittene 1-2 omfatter problemidentifikationen og afsnittene 3-5 omfatter løsnings-identifikationen.
2. Miniudbuddets problembeskrivelseInvesteringer er en vigtig kilde til produktivitets- og velstandsforbedringer. Med henblikpå at fremme dansk produktivitet og velstand ønskes følgende problemstilling derforbesvaret:Hvordan kan de danske rammevilkår for investeringer forbedres med henblik påat tiltrække og fastholde flere udenlandske såvel som indenlandske erhvervsinve-steringer og dermed øge de samlede erhvervsinvesteringer i Danmark? Besvarel-sen af spørgsmålet indeholder bådeproblemidentifikationogløsningsidentifikation.Fokus vil særligt blive lagt på løsningsidentifikationen, hvor der skal peges påkonkrete løsningsforslag.
1
Herefter blot omtalt erhvervsinvesteringer.
10
Nedenstående afsnit ”3. Opgavens analyser” og ”4. Dataindsamling” skal ses som Kun-dens tanker og forventninger om arbejdet. Konsulentfirmaet er ikke begrænset af dennetilgang.Udbuddet stiller store krav til tilbudsgivers faglige viden, erfaring med løsning af lignen-de opgaver og ressourcekapacitet.Det forventes, at tilbuddet skal give eksempler på områder, hvor konsulentfirmaet for-venter at kunne pege på forbedringer af rammevilkårene, og demonstrere, at konsulent-firmaet kan løfte opgaven med at udarbejde konkrete løsningsforslag. Det er en forud-sætning, at løsningsforslagene ikke er rettet mod løndannelsen, skat eller afgifter ellerinkluderer målrettede tilskud til eller på anden vis forfordeling af enkelte brancher (pick-the-winner-strategi).Konsulentfirmaet skal afrapportere skriftligt. Konsulentfirmaet afgør selv om der afrap-porteres i form af plancher eller tekstbehandling. Konsulentfirmaets analyser indgår iarbejdsgruppens samlede skriftlige afrapportering. Fokus er på analysernes kvalitet, her-under kvaliteten af konkrete policy-forslag med dokumenteret effekt. Konsulentfirmaetskal ligeledes gøre analysens bagvedliggende datamateriale tilgængeligt for Kunden.
3. Opgavens analyserMed afsæt i ovennævnte udfordringer igangsættes en analyse af rammevilkårene for er-hvervsinvesteringer i Danmark. Analysen skal (a) identificere potentielle barrierer ogdrivkræfter for udenlandske såvel som indenlandske erhvervsinvesteringer i Danmark,samt (b) komme med konkrete policy-anbefalinger med henblik på at fremme investe-ringer i Danmark, der kan øge produktiviteten.a. Identifikation af barrierer og drivkræfter for erhvervsinvesteringer i DanmarkDelopgave a) består af en kortlægning af rammevilkårene for erhvervsinvesteringer iDanmark. Kortlægningen består af to dele:1.2.En dybdegående vægtet oplistning af de primære investeringsbeslutningsparamet-reEn dybdegående vurdering af Danmarks performance på disse parametre relativttil sammenlignelige lande (fx Sverige, Holland, Tyskland, Storbritannien, Finlandog New Zealand).
Delopgave a) skal således munde ud i en relativt detaljeret opstilling af virksomhedersinvesteringsbeslutningsparametre og disses vægtning på tværs af centrale sektorer ogandre relevante variable (fx virksomhedsstørrelse) samt en vurdering af Danmarks rela-tive performance på disse parametre.
Ad 1. Dybdegående oplistning af primære investeringsbeslutningsparametre
11
Det forventes, at Konsulentfirmaet leverer en opstilling og konkretisering af virksomhe-ders investeringsbeslutningsparametre, herunder vægtning af parametrene på tværs afcentrale sektorer og andre relevante variable (fx virksomhedsstørrelse, investeringstypem.m.).Løsningen af denne delopgave kunne indeholde dele af følgende aktiviteter:En kritisk gennemgang af nationale og internationale rapporter og akademiske artik-ler, der beskæftiger sig med placeringen af investeringer på tværs af sektor og virk-somhedsstørrelse.Indsamling af Konsulentfirmaets egne erfaringer med nationale og internationalevirksomheder på overordnet basis på tværs af sektor og virksomhedsstørrelse.Survey blandt nationale og/eller internationale virksomheder.Interviews med nationale og internationale virksomheder til kvalificering af paramet-rene og vurdering af parametrenes vægte på tværs af sektor og virksomhedsstørrelse.Ad 2. Dybdegående vurdering af Danmarks performance på primære investeringsbeslutningsparametreDet forventes, at Konsulentfirmaet benchmarker Danmarks performance på ovenforidentificerede investeringsbeslutningsparametre på tværs af centrale sektorer og andrerelevante variable mod sammenlignelige lande og identificerer de største barrierer ogdrivkræfter bag erhvervsinvesteringer i Danmark.Løsningen af denne delopgave kunne indeholde dele af følgende aktiviteter:Kritisk gennemgang af internationale ranglisters’ vurdering af Danmarks performan-ce relativt til sammenlignelige og ”best in class”-lande.Indsamling af Konsulentfirmaets egne erfaringer, herunder eksempler på business-cases, hvor Konsulentfirmaet har rådgivet virksomheder i forbindelse med investe-ringsbeslutninger, herunder den geografiske placering af investeringer.Survey blandt nationale og/eller internationale virksomheder.Interviews med nationale og internationale virksomheder med henblik på uddyben-de vurdering af Danmarks performance på opstillede investeringsbeslutningspara-metre.b. Identifikation af konkrete løsningsforslagDelopgave b) består af identifikation af andre landes erfaringer med henblik på analyseaf potentielle løsningsforslag. Dette arbejde består af tre dele:3.4.5.Dybdegående indsamling af erfaringer fra andre lande med henblik på at udformeet initiativkatalog målrettet de identificerede barrierer og drivkræfter for erhvervs-investeringer i Danmark.Overordnet prioritering samt grundig vurdering af enkelte centrale forslag til til-tag, herunder konkretisering og analyse.Overordnet perspektivering med henblik på at kortlægge næste skridt i arbejdetfor at gøre Danmark mere attraktivt for investorer
12
Det bemærkes, at løsningsforslagene skal fokusere på rammevilkår, herunder både gene-relle og sektor-specifikke vilkår. Løsningsforslagene kan ikke være rettet mod løndannel-sen, skat eller afgifter. Ligeledes kan løsningsforslagene ikke inkludere målrettede tilskudtil eller på anden vis forfordeling af enkelte brancher (”pick the winner”-strategi).Ad 3. Dybdegående indsamling af erfaringer fra andre landeDet forventes, at Konsulentfirmaet indsamler tiltag og reformer gennemført i andrelande med henblik på at udforme et initiativkatalog, der illustrerer andre landes tilgang tilforbedring af rammevilkårene for erhvervsinvesteringer. Herunder forventes det, atKonsulentfirmaet trækker på egne erfaringer samt internationale netværk.Løsningen af denne delopgave kunne indeholde dele af følgende aktiviteter:Gennemgang af eksisterende litteratur vedr. tiltag der afhjælper identificerede barrie-rer og fremhæver identificerede drivkræfter.Indsamling af konsulentvirksomhedens egne erfaringer.Gennemgang af policy-tiltag, der har forbedret rammevilkårene for erhvervsinveste-ringer i sammenlignelige lande (fx Sverige, Holland, Finland, New Zealand og Stor-britannien) og i ”best in class”-lande (fx Singapore og USA) med henblik på formu-leringen af en bruttoliste af initiativer. Policy-tiltagenes effekter og historik i disselande bør inkluderes.Ad 4. Generel prioritering samt grundig vurdering af enkelte centrale tiltag i en dansk kontekstDet forventes, at Konsulentfirmaet foretager en overordnet prioritering af tiltagene samten dybdegående konkretisering af enkelte centrale tiltag. Denne opgave er højeste priori-tet.Løsningen af denne delopgave kunne indeholde dele af følgende aktiviteter:En prioriteret bruttoliste af tiltag i forhold til bl.a. implementeringshorisont (herun-der yderligere analysebehov), omfang, relevans i en dansk kontekst m.m.Grundige og veldokumenterede analyser af de højest prioriterede tiltag.Der skal foretages en overordnet vurdering af løsningsforslagene i forhold til effekter påarbejdsmiljø, miljø, sikkerhed og sundhed.Ad 5. Overordnet perspektivering med henblik på at anbefale konkrete næste skridt i arbejdet med atøge det danske investeringsniveauDet forventes, at Konsulentfirmaet kommer med anbefalinger til næste skridt baseret påKonsulentfirmaets vægtning af barrierer og drivkræfter samt prioritering af tiltag.Løsningen af denne delopgave kunne bl.a. indeholde følgende:En prioritering og vurdering af hvilke konkrete tiltag, der bør analyseres nærmere iforlængelse af analysens ophør.
4. DataindsamlingBaseret på ovenstående analyser kan følgende data være relevante:
13
Interviews med nationale og internationale virksomheder på tværs af branche ogstørrelse med henblik på at identificere barrierer og drivkræfter for erhvervsinveste-ringer i Danmark. Konsulentfirmaet forventes at drive disse interviews, og der vil idenne forbindelse blive lagt vægt på, at der tages behørigt hensyn til repræsentativi-tet og validitet i den metodiske tilgang.Indsamling af policy-erfaringer fra sammenlignelige og ”best-in-class”-landeIndsamling af egne erfaringer og case-eksempler, hvor Konsulentfirmaet har rådgi-vet virksomheder i forbindelse med investeringsbeslutninger, herunder den geografi-ske placering af større investeringer.Survey blandt nationale og internationale virksomheder
5. Organisering og tidsplanAnalyserne gennemføres i et tæt samarbejde mellem Kunden og Konsulentfirmaet, hvorden løbende styring og udførelse af analyserne er Konsulentfirmaets ansvar. Der forven-tes således udover tidsplanen,jf. tabel 1,3-5 løbende arbejdsgruppemøder, hvor Konsu-lentfirmaet fremlægger delresultater.En mere detaljeret tidsplan aftales nærmere med Konsulentfirmaet ved indgåelse af del-kontrakten for opgaven.Kunden består af en arbejdsgruppe med Finansministeriet (formand), Økonomi- ogIndenrigsministeriet, Skatteministeriet, Erhvervs- og Vækstministeriet, samt Udenrigs-ministeriet.Tabel 1TidsplanLeverance fra KonsulentfirmaetUdsendelse af udbudsmaterialeInformationsmødeDeadline for indlevering af tilbudKonsulentfirmaerne informeres omudfaldet af udbuddetKick-off med KonsulentfirmaetAfrapportering delopgave (a)Endelig afrapportering,inkl. afrapportering delopgave (b)--Skriftligt tilbud--Skriftlig afrapportering1Skriftlig afrapportering11
Deadline14. oktober 201316. oktober 2013 kl. 10.00-11.0030. oktober 2013 kl. 12.001. november 20134. november 20136. december 201331. januar 2014
Anm.:1Skriftlig afrapportering behøver ikke være i Word, men kan ligeledes bestå af uddybende plancher, somKunden efterfølgende kan indsætte og skrive rundt om i Word.
6. Generelle krav til tilbuddetDer lægges i vurderingen af tilbuddet særlig vægt på følgende:En beskrivelse af hvordan de ovenstående krav til miniudbuddet vil blive håndteret.
14
Opstilling af hypoteser på konkrete policy-tiltag, der kan forbedre rammevilkårenefor erhvervsinvesteringer i Danmark (udover generelle forhold vedrørende løn, skat-ter og afgifter samt branchetilskud, hvor der ikke opstilles forslag).Demonstration af konsulentfirmaets erfaringer med og evne til at løfte opgaven medat udarbejde konkrete løsningsforslag. Kunden vægter dette højt i vurderingen.En beskrivelse af metoder der vil blive brugt til at gennemføre undersøgelsen, her-under hvordan dataindsamlingen vil finde sted.En beskrivelse af tilbudsgivers organisering og varetagelse af den samlede ledelse ogstyring af opgaven såvel som ledelse og styring af analyserne i hver enkelt deltagendeinstitution.Et overordnet udkast til disposition for afrapporteringen af analysens resultater.Udkastet skal omfatte skøn for omfang af afrapportering på delanalyserne.En tids- og aktivitetsplan for analyserne, der blandt andet inkluderer centrale mile-pæle og delleverancer.Et specificeret budget for analysen opdelt på henholdsvis aktiviteter og forventettimeforbrug fordelt på de allokerede medarbejdere, som skal udføre aktiviteten. Isammenhæng hermed skal opgives timepriser for de enkelte allokerede medarbejde-re og den samlede pris for analysen.En kort beskrivelse af tilbudsgivers erfaring med lignende projekter – både i denoffentlige og den private sektor.CV’er med beskrivelse af relevante kompetencer og uddannelsesbaggrund for depersoner, der vil varetage opgaven.Tilbuddet må maksimalt udgøre 50 sider inklusiv forside, CV, eventuelle appendiksmv. Det er valgfrit, om tilbuddet afleveres i plancher eller i word-format.
7. PriserDer er en samlet økonomisk ramme for udbuddet op til 4 mio. kr.Det skal fremgå eksplicit, hvorledes den tilbudte pris er sammensat, jf. afsnit 7 og bilag4d (Pris og allokerede medarbejdere).
8. InformationsmødeDer afholdes informationsmøde onsdag d. 16. oktober 10.00-11.00 i mødesal 1 i Fi-nansministeriet, Christiansborg Slotsplads 1, 1218 København K.Spørgsmål der ønskes besvaret på informationsmødet, sendes til[email protected]senesttirsdag d. 15. oktober kl. 16.00. Der vil ligeledes være mulighed for at stille spørgsmål påinformationsmødet.Deltagelse i informationsmødet meddeles til[email protected].
15
Bilag 4.c - LøsningsbeskrivelseA

RBEJDSMETODER OG VÆRKTØJER

:[ … ](Konsulentfirmaets fulde angivelse og beskrivelse af, hvorledes opgaven påtænkes løst, samt hvor-ledes de angivne arbejdsmetoder og værktøjer inddrages og nyttiggøres ved løsningen.)T

ILRETTELÆGGELSE AF OPGAVEN

:[ … ](Konsulentfirmaets angivelse af, hvorledes opgaven vil blive tilrettelagt, herunder hvorledes Kun-den forudsættes inddraget, hvorledes der tages højde for procestid i forbindelse med arbejdet, hvorledesrettidig levering sikres, hvorledes Kunden løbende holdes orienteret mv.)
16
Bilag 4.d – Pris og allokerede medarbejdereP

RIS

:Prisen for Konsulentfirmaets udførelse og levering af opgaven er kr.[ … ](angivelse affast pris for gennemførelse af opgaven).A

LLOKEREDE MEDARBEJDERE

:Fra de i bilag 2, anførte konsulentkategorier, allokerer Konsulentfirmaet følgende kon-krete konsulenter til brug for gennemførelse af opgaven under denne delkontrakt:[ … ](navn(e) på konsulent(er))(Tilbuddet skal indeholde cv for hver af de tilbudte medarbejdere. Tilbuddet skal angive, hvilke generellekompetencer medarbejderen har, hvilke ydelsesspecifikke kompetencer medarbejderen har, hvilken rollemedarbejderen har i projektorganisationen samt hvilken konsulentkategori medarbejderen tilhører.Tilbuddet beskrivelse af konsulentteamet skal således bestå af de følgende 5 delelementer:1. Tilbudte medarbejdere(Her vedhæfter Leverandøren cv for de tilbudte medarbejdere. Der vedhæftes cv. pr. tilbudt medarbejder.)2. Medarbejderens generelle kompetencer(Her beskriver Leverandøren den tilbudte medarbejders generelle kompetencer. Der udfærdiges beskrivel-se pr. tilbudt medarbejder.)3. Medarbejderens ydelsesspecifikke kompetencer(Her beskriver Leverandøren den tilbudte medarbejders ydelsesspecifikke kompetencer, herunder hvorle-des medarbejderens kompetencer inddrages og nyttiggøres i projektet. Der udfærdiges beskrivelse pr.tilbudt medarbejder.)4. Rolle i projektorganisationen(Her angiver Leverandøren den tilbudte medarbejders rolle i projektorganisationen. Der angives rolle iprojektorganisation pr. tilbudt medarbejder.)5. Konsulentkategori(Her angiver Leverandøren den konsulentkategori, som den tilbudte medarbejdere tilhører. Der angiveskonsulentkategori pr. tilbudt medarbejder samt det forventede antal timer pr. medarbejder.)Ved tilbudsvurderingen lægges der vægt på, hvordan tilbudsgiver allokerer og nyttiggør relevante medar-bejderes kvalifikationer. Der vil endvidere blive lagt vægt på, hvordan de allokerede medarbejdere en-keltvis og eventuelt som team kan medvirke til at kvalitetsniveauet i løsningen af opgaven under ram-mekontrakten forøges. )F

ORVENTET TIDSFORBRUG OG SAMMENSÆTNING HERAF

:[ … ](Angivelse af hvorledes den tilbudte pris er sammensat, herunder angivelse af hvilket tidsforbrughver enkelt af de allokerede medarbejder forventes at anvende på opgaven.)
17
Bilag 4.e – SamarbejdsorganisationK

UNDENS KONTAKTPERSON

(

ER

):Følgende person(er) er hos Kunden primær kontaktperson(er) i relation til opgavensudførelse:Navn:Lars HougaardTitel:KontorchefAdresse:Christiansborg Slotsplads 1Postnr./by:1218 København KFunktionsbeskrivelse:SponsorTlf.:33 92 33 33Dir. tlf.:25 26 27 56Mobil:25 26 27 56E-mail:[email protected]
Navn:Henrik KjærgaardTlf.:33 92 33 33Titel:SouschefDir. tlf.:33 92 26 82Adresse:Christiansborg Slotsplads 1Mobil:33 92 26 82Postnr./by:1218 København KE-mail:[email protected]Funktionsbeskrivelse:Overordnet projektansvarligNavn:Thomas TranekærTlf.:33 92 33 33Titel:FuldmægtigDir. tlf.:33 92 26 68Adresse:Christiansborg Slotsplads 1Mobil:33 92 26 68Postnr./by:1218 København KE-mail:[email protected]Funktionsbeskrivelse:Dag-til-dag projektansvarligK

ONSULENTFIRMAETS KONTAKTPERSON

(

ER

):Følgende person(er) er hos Konsulentfirmaet primær kontaktperson(er) i relation tilopgavens udførelse:Navn:[ … ]Titel:[ … ]Adresse:[ … ]Postnr./by:[ … ]Funktionsbeskrivelse:[ … ]Navn:[ … ]Titel:[ … ]Adresse:[ … ]Postnr./by:[ … ]Funktionsbeskrivelse:[ … ]Tlf.:[ … ]Dir. tlf.:[ … ]Mobil:[ … ]E-mail:[ … ]Tlf.:[ … ]Dir. tlf.:[ … ]Mobil:[ … ]E-mail:[ … ]
S

AMARBEJDSORGANISATION

:
18
I forbindelse med opgavens gennemførelse, er den nedenfor anførte samarbejdsorgani-sation etableret mellem parterne.[ … ](Angivelse af projektorganisation, hvis parterne i fællesskab bliver enige om etablering af ensådan.)