Fra:
Sendt:
18. juni 2014 19:47
Til:
Cc:
Karin Gaardsted; Anne-Mette W. Christiansen; Stine Maiken Brix;
Emne:
Hjælp mig til at blive en lovlydig borger og få en digital postkasse til min virksomhed
Til Erhvervsstyrelsen
Som virksomhedsindehaver i min fritid skal jeg have en lovpligtig digital postkasse. Det har jeg nu brugt
oceaner af tid på at prøve at oprette uden held.
Jeg har fået nøglekort til medarbejdersignatur, men aktiveringssiden var der problemer med, hver gang jeg
havde tid til at aktivere, så nu er den blevet for gammel. Så har jeg fået en rykker ang. min postkassepligt og
forsøger igen. Men jeg er åbenbart i første omgang blevet oprettet som virksomhedens administrator, så jeg
får blot besked om, at virksomhedens administrator vil udstede min nye medarbejdersignatur, som jeg skal
bruge for at komme videre. Virk.dk og nets.ID har klogeligt ikke telefonnumre på deres hjemmeside. Det har
rykkeren fra Erhvervsstyrelsen heller ikke. Men i rykkerbrevet står, at hvis jeg ikke er fortrolig med at bruge
en computer, kan jeg henvende mig til en række biblioteker.
Selvom jeg ikke ligefrem er IT-ekspert, arbejder jeg trods alt med computer på mit job som chefkonsulent
hver dag og har brugt computer i mere end tyve år blandt andet, da jeg tog min universitetsuddannelse. Jeg
har også nem-id som privatperson, netbank osv. Så jeg tænker at den biblioteksservice trods alt nok ikke er
beregnet til mig. Men i desperation prøver jeg alligevel biblioteksnummeret. Men det nummer jeg så får
oplyst svarer ikke. Og de vil næppe heller kunne hjælpe, da det jeg har brug for er at kunne nul-stille
processen og begynde helt forfra, hvilket jeg ikke kan fordi jeg åbenbart figurerer som administrator.
Så ergo er jeg lovbryder. Ufrivilligt. Jeg aner ikke hvordan jeg skal komme videre. Når jeg går ind under
kontakt for rådgivning på Erhvervsstyrelsens hjemmeside får jeg følgende besked: