By- og Boligudvalget 2013-14
BYB Alm.del Bilag 88
Offentligt
1396146_0001.png
Dato: 2. sep. 2014 kl. 12.19
Emne: alment bedrag
Til:
[email protected], [email protected], [email protected], [email protected],
[email protected], [email protected], [email protected]
HUMBUG OG BEDRAG
AKTØRERNE I FORBINDELSE MED HELHEDSPLANEN I
SVENDBORG ANDELS-BOLIGFORENING BORTSET
FRA BEBOERNE MÅ BETEGNES SOM UEGNEDE.
DETTE FORHOLD FREMGÅR AF NEDENNÆVNTE.
Der er tale om privatretlige forhold for hvert lejemål.
Dette privatretlige forhold reguleres af Staten. Loven
hedder Lov om Almene Boliger m.v. Dette forhold
betyder, at lejerne retligt er tilgodeset svarende til
bestemmelserne heri.
I Svendborg Andels-boligforening kan ikke opnås drift i overensstemmelse
med disse bestemmelser og i overensstemmelse med beboer beslutninger
herudover alene. Dokumentationen findes ikke.
Påstanden, at samtlige beboere ikke kan følge med i samtlige
bestemmelser, er irrelevant. Qua tilsynet med driften internt i
boligforeningen og eksternt med boligforeningen sikres, at driftsformen
som minimum svarer til bestemmelserne i beboernes huslejekontrakter.
Beboerne kan vedtage herudover. Der er dokumentations krav for denne
forvaltning.
Med en ansat direktør som leder af den daglige drift jfr.
normalvedtægterne for Almene Boliger, hvor denne direktør
dokumenterbart med Kommunens accept tilsidesætter beboernes
indflydelse, og med yderligere hjælp til direktøren vedr. den daglige drift
jfr. beboerbeslutning herom ved ansatte inspektører og kontorpersonale
og gårdmænd, der alene skal følge diktatet fra beboerne til lederen af den
daglige drift i overensstemmelse med denne indflydelse, er driftsformen i
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
uoverensstemmelse med Ministeriets fastsættelser jfr. beboernes
huslejekontrakt og dermed beboernes indflydelse.
Det samlede ansatte personale har alene mulighed for at henvise til de
gældende fastsættelser fra Ministeriet i deres omgang med beboerne.
Beboernes private benyttelse af deres lejemål er formålet med de almene
boliger. Dette formål er de ansatte uvedkommende. Jeg sidder i en
nyrenoveret lejlighed i støj, larm, kulde, træk og ubehag. Jeg har siden den
18. juni 2011 oplyst om de gældende forhold. Der kan ikke dokumenteres
nogen overholdelse siden hen af de gældende forhold.
Svendborg Kommune ved ingeniør Jeppesen har fortalt mig, at varm luft
stiger opad, og kold luft falder ned. Jeg har gået i skole siden 1957. Jeg
har haft fysik i skolen siden 1961. Jeg er uddannet styrmand og skibsfører
af første grad i 1972 og 1973. Manden må på kursus i forvaltning.
Arkitektfirmaet CW ved administrerende direktør Mikael Petersen har
fortalt mig, at der ikke i loven er krav om, at min lejlighed skal være tæt.
Administrerende direktør Mikael Petersen må ligeledes på kursus. Min
varmemester afviser min henvendelse om støj og isolering. Her må et
kursus for organisationsbestyrelsen valgbar blandt samtlige beboere, som
har fastsat bestemmelserne for hans ansættelse jfr. bestemmelserne for
ansættelsen af lederen af den daglige drift, ligeledes være på sin plads.
Ministeriet har jfr. bestemmelserne i min huslejekontrakt givet mig
medhold i samtlige mine protester. Kommunen tager ikke Ministeriets
opfattelse ad notam. Boligforeningen ved den af beboerne ansatte direktør
tager ikke Ministeriets opfattelse ad notam. Mine naboer er flyttet. Intet er
gjort ved lydforholdene i forbindelse med istandsættelsen af disse
tidligere naboers lejlighed i forbindelse med de tidligere naboers larm
trods min protest i flere år. Nu bliver det vinter igen. Nu skal jeg igen sidde
i en nyrenoveret lejlighed i event. støj og larm fra nye naboer og i samme
kulde, træk og ubehag i min lejlighed. Jeg har henvendt mig til utallige
fagpersoner. De er alle enige med mig. Kommunen og direktøren
fastholder uanfægtet deres implementering trods mine oplysninger herom.
Samtlige aktører i forbindelse med Helhedsplanen bortset fra beboerne
kan således i overensstemmelse med ovenstående betegnes som
uegnede. Såfremt de foretager driftsform og dokumenterer deres
driftsform i overensstemmelse med bestemmelserne i beboernes
privatretlige huslejekontrakter, vil de ikke kunne betegnes som uegnede.
Lovgivningen fastsætter kvalitetskrav vedr. implementeringen af
Helhedsplanen i Svendborg Andels-boligforening vedr. mine klagepunkter.
Der er krav om lyd og brand. Der er yderligere forskellige anvisninger om
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
isolering, varme og dermed træk og kulde jfr. Bygningsreglementet. Der er
ligeledes krav om overholdelse af forvaltningsmæssighed vedr. beboernes
forhold i overensstemmelse med Ministeriets fastsættelser og den
almindelige foreningsret.
Der forefindes intet dokumenterbart jfr. disse af Ministeriet fastsatte
bestemmelser. Der er, såfremt man mener sig i stand til at forstå de
omtalte forhold, tale om regulær Humbug og Bedrag. Såfremt man ikke
mener sig i stand hertil, er man ubrugelig og uduelig og dum.
Mads Møller, Ørbækvej 54, 5700, Svendborg
I forbindelse med det af Dem modtagne og omdelte bemærkes flg. tilføjelse:
Den foreløbige Helhedsplan er i 2006 fremskaffet af den ansatte direktør uden om beboerne og
godkendt af Svendborg Kommune uden om beboerne.
Undbudsbekendtgørelsen er i 2007 fremskaffet og udsendt uden om beboerne.
Beboerne vedtog i 2010 Henhedsplanen i strid med kontorchef Mikael Lynnerup Kristensens,
Kontoret for Almene Boliger, opfattelse.
Med venlig hilsen
Mads Møller