Børne- og Undervisningsudvalget 2013-14
BUU Alm.del Bilag 29
Offentligt
1293056_0001.png
1293056_0002.png
1293056_0003.png
1293056_0004.png
1293056_0005.png
1293056_0006.png
1293056_0007.png
1293056_0008.png
1293056_0009.png
1293056_0010.png
1293056_0011.png
1293056_0012.png
1293056_0013.png
1293056_0014.png
1293056_0015.png
1293056_0016.png
1293056_0017.png
1293056_0018.png
1293056_0019.png
1293056_0020.png
1293056_0021.png
1293056_0022.png
1293056_0023.png
1293056_0024.png
1293056_0025.png
1293056_0026.png
1293056_0027.png
1293056_0028.png
1293056_0029.png
Velkommen tilKøbenhavnsTekniske Skole
Dagens program9.20:KTS og strategieni lyset af regeringens EUD-reformPraktikcenteretog de gode erfaringerLP– Fælles pædagogisk grundlagTalentudvikling på KTS10.20:Eux10.45-11.15:Rundturpå KTS Nørrebro10.50:Besøgpå snedkergrundforløb11.00:Samarbejdet med Hovedstadens ordblindeskole11.15-11.45 Transport til MAN Diesel & Turbo11.45-12.45Man Diesel & Turbo.Rundvisning og frokost
Faktaom skolen9 adresserÅE på HTX 886ÅE på grundforløb 1930Produktion og udvikling 308Strøm, styring og it 77Bygge og anlæg 854Medieproduktion 588Bygnings og brugerservice 102ÅE på hovedforløb 670 på 21 fagÅE SKP 374 på 8 fagCa. 600 medarbejdereKTS udvikler, driver ogfornyer¶ Erhvervsuddannelser¶ Gymnasiale uddannelser¶ Efteruddannelser¶ Brobygningsaktiviteterihovedstadsområdet– med etnationalt oginternationalt perspektiv.
NystrategiPartnerskaberEleverGennemførelseMinisterier
Bestyrelse
EngageredeundervisereBehov forfaglærte
ManglendestudiemiljøFærrevælger EUD
Uddannelses-institutioner
Medarbejdere
Arbejdsmarkedetsparter
KommunerVirksomhederEUD-reformenManglende nytænkningaf uddannelserne
MissionMedfaglighedogurokkelig tiltrotil den enkeltespotentialesikrer vielevensdannelse,arbejdsmarkeds- ogstudieparathedi et levendeogattraktivterhvervsskolemiljø.
Vision»Énskole,med bedreuddannelsetil flere, i etværdiskabende samspilmedomverdenen.«
Én skole»Hen imod 2018 skaber vién samlet ogbæredygtig erhvervsskole,enprofessionaliseret, kompetent og kreativorganisation og en attraktiv arbejdsplads forengagerede og fagligt kvalificeredemedarbejdere, der alle er ambitiøse i forholdtil elever, undervisning og uddannelse.«Ovenstående strategiske mål vil vi indfrigennem de to strategiske temaer:1. ”Énerhvervsskolemed fremtid”2. ”Kompetencer– med løft”
Uddannelse
Bedreuddannelse til flere»Hen imod 2018 skaber vibedre uddannelsetil fleregennem en optimeretbrobygningsindsats, et bredere ogdifferentieret uddannelses- ogunder-visnings-udbud samt ved at bringe voreuddannelser i front med høj fag-lighed, fællespædagogisk og didaktisk nytænkning og øgetgennem-førelse.«Ovenstående strategiske mål vil vi indfrigennem de to strategiske temaer:3. ”Pårette spormed ambition”4. ”Undervisning –med begejstring”
Et værdiskabendesamspil medomverdenen»Hen imod 2018 skaber vi etværdiskabendesamspilmed omverdenen ved at opsøgeinnovation og udvikling, gensidigepartnerskaber,nye praktikpladsaftaler samtnyenationale og internationale netværkog ved at være interessenters foretrukne valg.Ovenstående strategiske mål vil vi indfrigennem de to strategiske temaer:5. ”Praktikindsats –med garanti”6. ”Partnerskaber –med værdi”
Input til reformBrobygning18-25 årigePraktikpladser
Undervisning– med begejstringLP-modellen på hele KTSFælles pædagogisk grundlag
LP-modellen- på hele KTS
Læringsmiljø og pædagogisk analyse– et værktøj tilpædagogisk udviklingogkulturændringpå KTSLP-modellen er et systemisk redskab tiludvikling ogforbedring af KTS’ læringsmiljø- ved atstyrkemedarbejderes analytiske evneri forhold til deproblemer, de oplever imødet med eleverne.
LP-modellen- på hele KTS
Hvorfor?Bl.a. fordiVi skalblive klogere på det, der virkerogdet, der ikke virkeri undervisning, klasserum og værkstedVi skalfinde årsager før vi finder løsningerGod undervisning ikke er målet alene – mengod læringDen ”privatpraktiserende” lærer skal blive”offentligtpraktiserende”(videndeling)Vi skalerstatte ”synsninger”medkvalificeret videnVi skal ikkespilde tidenmed problemer, vi ikke kan gøre nogetvedAlle skal med-ALLE
LP-modellen- på heleKTS
KTS-medarbejderenVærktøjer til atsekritiskpå egeninteraktion medelever,undervisningog klasseledelse.Fælles fokus påinteraktionenmellem eleven ogomgivelserne
Skabe etanalytiskog refleksivtsamarbejdemellem undervisere
Allemedarbejderne påKTS fåret fællespædagogisk sprog
LP-modellen- på heleKTS
Udvidet pædagogiskledelsegennemteams ogtovholderfunktioner
KTS
Kollegialsupervisionsamt ensystematiseretevalueringsstruktur.
Ensartetteamstrukturogsamarbejdskulturtværs af skolen.
Større fagligt udbyttefor elever, bedrefaglige resultater samtøget trivsel
LP-modellen- på hele KTS
LP-modellen- på hele KTS
LP-modellen- på hele KTS
Vi ertændteogspændte…Vi erden førsteerhvervsskole,dergår ”all in” med LP(Eud, Htx, efteruddannelser,Praktikcenter, administration.)
Praktikindsats– med garanti
8 uddannelser- ét centerAnlægs- og bygningsstruktør samtbrolæggerIndustriteknikerLaboratorietandteknikerMurerSnedkerTeknisk designerTræfagenes byggeuddannelseVærktøjsuddannelsen
MålforKTS PraktikcenterFlere praktikpladserEleverne gennemfører størstedelen afderes uddannelse i virksomhederneAutentiske virksomhedsmiljøerMeningsfuld SKP-produktion i samarbejdemed det lokale erhvervslivUdvikling af service- ogrådgivningskompetence, som kan støttevirksomhederne i deresuddannelsesansvar
På rette spor– med ambitionTalentudvikling
Talentudvikling- på KTSTil hverdagGrundforløbHovedforløbDMVMMedallion of Excellence til VM-deltagereJohan, Rune og Tobias modtog Medallion ofExcellence, der tildeles elever med mere end500 point.
Daglig undervisning og pædagogik
Det 5 ElementModul 15 ugerModul 25 ugerModul 35 ugerModul 45 ugerModul 55 uger
Konkurrencer & forløb for dem som vil og kan!
Juletræskonkurrence
Bosch/Roskilde festival
Gf-mesterskabet
Kbh-mesterskabet
Nørde-Fredag
Udlandsophold m. speciale
Verdens officielt bedste håndværker
Regionalmester
Danmarksmester
Europamester
Verdensmester
De der vil mere- på tværs af KTSSkud på Stammen
Euxpå KTS

På vej mod

2018