Børne- og Undervisningsudvalget 2013-14
BUU Alm.del Bilag 121
Offentligt
� KMD A/S
ERFARINGER FRAKLASSEVÆRELSER, NÅR DIGITALEREDSKABER BRINGES I SPILChristian Scheuer,KMD Leg og Læring
STORT ØNSKE OM IT I UNDERVISNINGEN
� KMD A/S
KMD ANALYSE
KMD ANALYSE
FraPolitikerne
FradeFradeProfessionelleProfessionelle~90% AF SKOLELEDEREMENER, AT DIGITALEVÆRKTØJER BØR INDGÅSOM EN NATURLIG DEL AFUNDERVISNINGEN
~3 UD AF 4 LÆREREMENER, AT DER ENLÆRINGSMÆSSIGGEVINST VED ATBENYTTE IT OGDIGITALE LÆREMIDLER
~90% AF ELEVER MENER,AT UNDERVISNINGEN VILBLIVE BEDRE HVISDIGITALE REDSKABERBRUGES MERE
FraBorgerne
~95% AF FORÆLDRENEMENER, ATUNDERVISNINGEN VILBLIVE BEDRE HVISDIGITALE REDSKABERBRUGES MERE
IT HAR POTENTIALE TIL AT STØTTE OP OM FOLKESKOLEREFORMEN
2. APRIL 2014� KMD A/SDIAS 3DOKUMENT NR./VERSION
DET ER UDFORDRENDE AT LYKKEDES MED DIGITALISERING I STOR SKALA
2. APRIL 2014� KMD A/SDIAS 4DOKUMENT NR./VERSION
Fravær af digital modenhed
Kampen mod vaner
Behov for kompetenceudvikling
Manglende beslutningsvilje
Antal forløb KMD-EducationROS IFT. DENiINDSATS VI SER DERUDE:
� KMD A/S
~2.000Andel med mere end enforfatter:
Antal forløb hos første skalakommune
~500Andel forløb med differentieredeaktiviteter:
~75%
~45%Antal forløb på længstvarendeKMD-Education Skole:
~130Andel forløb baseret på andresarbejde:
~25%