Børne- og Undervisningsudvalget 2013-14
BUU Alm.del Bilag 106
Offentligt
1335290_0001.png
1335290_0002.png
Program 27-02-2014Skolens fysiskerammer:Skolen er lille og overskuelig og har til hu-se i Jyderup - tæt på Skarridsø og Delho-ved Skov.Naturen med søen, skoven, plantagen ogstisystemerne danner rammen om skolen.Vi råder over 3 bygninger med ca. 800 m2.Vi har gode og moderne faciliteter.Vi har et stort multirum med køkken, 4klasselokaler, 100 m2 moderne lokale tilnaturfag, musiklokale og værksteder. Vihar 2 legepladser med gynger, sandkasse,vippe, svævebane, klatrevæg, mooncarsog bålpladsVi har dyrehold med høns og kaniner.Vi har 4 kanoer og 8 havkajakker til ople-velser, forsøg og fiskeri. Vi er uddannedetil at have børn med på vandet.
Klokken 13.00 AnkomstSandwich—kage—kaffe—the—vandVelkomst v. Kasper MartensenRundvisningOpdeling og ud i grupperne(glimt fra hverdagen)Afslutning klokken 14.30(sang og spørgsmål til og måske fra udvalget)
Jyderup PrivateHeldagsskoleDagskoletilbud ibehandlingsmiljø tilbørn med sociale ogemotionelle problemer.
Jyderup Private Heldagsskole
Jyderup PrivateHeldagsskoleSlagelsevej 5a4450 JyderupTlf: 59 20 79 15 // 50 71 50 70E-mail: [email protected]Flere informationer findes påwww.jphel.dk
Telefon: 59 20 79 15 // 50 71 50 70E-mail: [email protected]Flere informationer findes påwww.jphel.dk

Jyderup Private Heldagsskole en skole med mange aktiviteter i naturen

Målgruppen:Jyderup Private Heldagsskole er et dagbehandlingstilbudmed intern skole fra børnehaveklassealderen til og med 16år (udviklingsalder). En del af eleverne har beskrevnediagnoser. Elevgruppen indeholder både anbragte børn(plejefamilier + opholdssteder) og hjemmeboende.Eleverne er pædagogisk behandlingskrævende og der ar-bejdes med særligt tilrettelagt undervisning og behandling.Børn og unge med ADHD, Gennemgribende Udviklingsfor-styrrelse Anden (GUA) og Aspergers syndrom, som samti-dig kan have indlæringsvanskeligheder eller motoriske pro-blemer.Skrøbelige og behandlingskrævende elever som manglerstrategier og har begrænsede intellektuelle ressourcer.Elever med sociale problemer. Elever med utryghedsfølelsei større grupper.Sårbare normalt begavende elever muligvis med psykiatri-ske diagnoser, som behøver en særlig struktur for at fun-gere i hverdagen.Elever som enten har, eller er i fare for at udvikle socialfobi og angst.Adfærdsforstyrrelser, tilknytningsforstyrrelser og OCD.Elever med udviklingsforstyrrelser.Elever med mindre organiske eller genetiske dysfunktioner,som på denne baggrund fremstår behandlingskrævende.
Pædagogiske mål:At styrke elevernes sociale kompe-tencer, således at de kan indgå isociale sammenhænge i deresfremtidige liv.At styrke eleverne emotionelt, såle-des at de bliver bekendt med egetfølelsesliv og kan sætte ord herpå.At styrke eleverne fagligt og føre dem tilafgangsprøver, således at de kan klare sigbedst muligt i samfundet.At styrke elevernes fysiske form, såledesat de får større tillid til egne udfoldelses-muligheder og evner.At lære eleverne at bruge og færdeshjemmevant og trygt i naturen.At styrke elevernes selvværd og selvstæn-dighed.
Skolens formål:Jyderup Private Heldagsskole er et mindredagbehandlingstilbud, som har eksisteretsiden 1997. Skolen har gode faciliteter og erbeliggende i Jyderup på Vestsjælland.Vi underviser eleverne i et struktureret ogoverskueligt miljø, hvor der arbejdes medindividuelle undervisnings- og behandlings-planer. I skoleåret 2013-2014 er eleverneinddelt i 4 basisgrupper, som har faste voks-ne tilknyttet hele dagen.Som dagbehandlingstilbud har vi en over-enskomst med Holbæk kommune. Vi har 25elevpladser og visiterer både drenge og pi-ger.