Kasper Koed, it-didaktisk konsulent på University College Capital, Center for Undervisningsmidler- Lokale udfordringer ved implementering af it i undervisningen (lærerperspektiv)Fredrik Paulsson, lektor ved Umeå Universitet, Sverige- Hvordan kan teknologi udvikle og forbedre pædagogisk metode - og omvendt?- Hvordan kan vi udvikle gode virtuelle læringsmiljøer?Lars Henrik Schmidt, professor, Institut for uddannelse og Pædagogik (DPU)- Opsummering - overordnede refleksioner og perspektiverTid, sted, form og invitationer
Høringen bliver afholdt tirsdag den 11. marts kl. 14.00-ca. 17.00 i Landstingssalen i Folketinget.Høringen afholdes som en offentlig tv-transmitteret høring.Høringen indledes med oplæg af maksimalt 10 minutters varighed fra inviterede oplægsholdere (inklusiv svarpå korte opklarende spørgsmål).Herefter stiller udvalget i 1. runde spørgsmål til oplægsholderne.I 2. runde vil der blive adgang for inviterede organisationer, foreninger m.m., jf. nedenfor, til at stillespørgsmål til oplægsholderne og komme med korte kommentarer.Udvalget inviterer følgende organisationer, foreninger m.m. til at deltage i høringen:- Danske Skoleelever- Skole og Forældre (Landsorganisationen for forældre i folkeskolen)- KL, Børne- og Kulturudvalget- Skolelederforeningen- Danmarks Lærerforening- BUPL- Forlæggerforeningen (Sektionen for Undervisningsforlag (SFU))- Brancheforeningen for Undervisningsmidler (BFU)- CFU Danmark- Danske Professionshøjskoler- IT-Branchen- DI ITEK- Digitaliseringsstyrelsen- Undervisningsministeriet/UNI-CAndre interesserede vil have mulighed for at tilmelde sig høringen via Folketingets hjemmeside.Udvalget evaluerer efterfølgende høringen og drøfter om den giver anledning til opfølgning i udvalget.