Skatteudvalget 2012-13
L 50
Offentligt
J.nr. 12-0212891Dato:30. november 2012
TilFolketinget - Skatteudvalget
L 50 - Forslag til lov om afgift af husstandsomdelte reklamer (rekla-
meafgiftsloven).
Hermed sendes svar på spørgsmål nr. 98 af 28. november 2012.
Holger K. Nielsen/ Lene Henningsen
Spørgsmål:
Vil ministeren vurdere konsekvenserne for uge- og dagbladene, hvis dagligva-rebranchen skærer i antallet af annoncer, men opretholder annonceringen i tilbudsaviserne?
Svar:
Såfremt det antages, at dagligvarebranchen ikke ændrer på det samlede budget forannoncering i husstandsomdelte reklamer, uge- og dagblade, vil det alt andet lige reducereuge- og dagbladenes indtjening, hvis annonceringen i husstandsomdelte reklamer holdes pådet nuværende niveau. Skatteministeriet har ikke kendskab til størrelsen af den eventuelleeffekt.
Side 2