L 226 - spørgsmål 1
|
Spm. om kommentar til henvendelse af 20/2-2013 fra Kicki Christine Bache, til ministeren for forskning, innovation og videregående uddannelser
|
L 226 - spørgsmål 2
|
Spm. om kommentar til henvendelsen fra Spastikerforeningen, til ministeren for forskning, innovation og videregående uddannelser
|
L 226 - spørgsmål 3
|
Spm. om kommentar til henvendelsen fra Danske Handicaporganisationer
|
L 226 - spørgsmål 4
|
Internt dokument
|
L 226 - spørgsmål 5
|
Spm. om henvendelsen fra Henrik Bøtker, til ministeren for forskning, innovation og videregående uddannelser
|
L 226 - spørgsmål 6
|
Spm. om kommentar til henvendelse af 31/5-2013 fra Danske Gymnasieelevers Sammenslutning, til ministeren for forskning, innovation og videregående uddannelser
|
L 226 - spørgsmål 7
|
Spm. om kommentar på henvendelse af 1/6-2013 fra Danske Studerendes Fællesråd (DSF)
|
L 226 - spørgsmål 8
|
Spm. om kommentar til Henvendelse af 2/6-2013 fra Lærerstuderendes Landskreds
|
L 226 - spørgsmål 9
|
Spm. om, hvordan det sikres, at de nye uddannelser som universiteterne søger om, jf. vedhæftede oversigt, er rettet specifikt mod det danske arbejdsmarked, til ministeren for forskning, innovation og videregående uddannelser
|
L 226 - spørgsmål 10
|
Spm. om kommentar til henvendelse fra Lederforeningen for VUC, til ministeren for forskning, innovation og videregående uddannelser
|
L 226 - spørgsmål 11
|
Spm. om kommentar til henvendelse fra Pædagogstuderendes Landssammenslutning, til ministeren for forskning, innovation og videregående uddannelser
|
L 226 - spørgsmål 12
|
Spm. om kommentar til udvalgsbilag L 225/L226 – bilag 5, til ministeren for forskning, innovation og videregående uddannelser
|
L 226 - spørgsmål 13
|
Spm. om, hvorledes studerende, der ikke optjener 60 ECTS-point om året, vil blive stillet i deres videre studieforløb som følge af forslag til lov om ændring af universitetsloven m.fl., til ministeren for forskning, innovation og videregående uddannelser
|
L 226 - spørgsmål 14
|
Spm. om, hvilke konsekvenser det vil have for studerendes indskrivning på et universitetsstudium, hvis de opbruger deres tre eksamensforsøg uden at bestå deres eksamen i obligatoriske såvel som valgfrie uddannelseselementer, til ministeren for forskning, innovation og videregående uddannelser
|
L 226 - spørgsmål 15
|
Spm. om, studerende, der har en erhvervsuddannelse som ungdomsuddannelse, oftest har været længere tid på arbejdsmarkedet inden de starter på en videregående uddannelse, til ministeren for forskning, innovation og videregående uddannelser
|
L 226 - spørgsmål 16
|
Spm. om, hvorfor ministeren ikke ønsker at lave en undtagelse for studerende, der kommer fra en erhvervsuddannelse, sådan som LO og FTF foreslår, til ministeren for forskning, innovation og videregående uddannelser
|
L 226 - spørgsmål 17
|
Spm. om betegnelsen handicap i lovforslaget også dækker over kronikere og ordblinde, til ministeren for forskning, innovation og videregående uddannelser
|
L 226 - spørgsmål 18
|
Spm. om man ved at fjerne muligheden for faglig supplering med SVU for personer, som har en MVU, opnår at MVU’erne slet ikke kan optages på en række beslægtede kandidatuddannelser, til ministeren for forskning, innovation og videregående uddannelser
|
L 226 - spørgsmål 19
|
Spm. om universiteternes udsagn om, at færre med en professions-bacheloruddannelse – og ”ikke-tilpassede” studerende – optages på en kandidatuddannelse, til ministeren for forskning, innovation og videregående uddannelser
|
L 226 - spørgsmål 20
|
Spm. om, hvad det indebærer, at ”ministeriet skal følge op på optaget på kandidatuddannelserne, til ministeren for forskning, innovation og videregående uddannelser
|
L 226 - spørgsmål 21
|
Spm. om universiteter der optager færre professionsbachelorer på kandidatuddannelser, til ministeren for forskning, innovation og videregående uddannelser
|
L 226 - spørgsmål 22
|
Spm. om ansøgere, optagne og afviste på kandidatuddannelserne giver indblik i uddannelsesbaggrunden hos ansøgerne og årsagerne til, at de pågældende afvises, til ministeren for innovation og videregående uddannelser
|
L 226 - spørgsmål 23
|
Spm. om man kan sikre den enkeltes rettigheder i forhold til optagelse på kandidatuddannelse, til ministeren for innovation og videregående uddannelser
|
L 226 - spørgsmål 24
|
Spm. om faglig sammenhæng mellem en (professions)bacheloruddannelse og en kandidatuddannelse, til ministeren for innovation og videregående uddannelser
|
L 226 - spørgsmål 25
|
Spm. om, hvordan ministeren vil undgå, at universiteterne anlægger en strammere praksis i forbindelse med optag af PB’er og MVU’er på beslægtede kandidatuddannelser,, til ministeren for innovation og videregående uddannelser
|