L 154 Forslag til lov om ændring af søloven og forskellige andre love.

(Skærpede sejladssikkerhedsmæssige krav i arktiske farvande, styrkelse af søfarendes retsstilling ved sørøveri, modernisering af skibsregistreringsreglerne, gennemførelse af konventionen om aftaler for international transport af gods helt eller delvis til søs, gennemførelse af ændringsprotokol til konventionen om ansvar for forureningsskade opstået i forbindelse med søtransport af farlige og forurenende stoffer og nedlæggelse af Dykkerrådet).

Af: Erhvervs- og vækstminister Annette Vilhelmsen (SF)
Udvalg: Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget
Samling: 2012-13
Status: Delt

Spørgsmål 16

I forlængelse ministerens af svar på L 154 - spørgsmål 1 og 3 bedes ministeren redegøre for, hvorfor Søfartsstyrelsen ikke opererer med den mulighed at foretage havnestatskontroller på ankerpladserne i de grønlandske havne, som anløbes af krydstogtskibe, og hvorfra passagererne sættes i land i små medbragte både. Er det praktiske eller økonomiske hensyn, der ligger bag beslutningen om ikke at foretage havnestatskontrol på grønlandske havne/ankerpladser?
Dato: 03-05-2013
Status: Endeligt besvaret
Emne: sø- og skibsfart
Dokumentdato: 07-05-2013
Modtaget: 07-05-2013
Omdelt: 07-05-2013

L 154 - svar på spm. 16 om, hvorfor Søfartsstyrelsen ikke opererer med den mulighed at foretage havnestatskontroller på ankerpladserne i de grønlandske havne, som anløbes af krydstogtskibe, og hvorfra passagererne sættes i land i små medbragte både, fra erhvervs- og vækstministeren

ERU - L 154 spm. 16-22 - Oversendelsesbrev (pdf-version)
Html-version
ERU - L 154 spm. 16 - svar (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 03-05-2013
Modtaget: 03-05-2013
Omdelt: 03-05-2013

Spm. om, hvorfor Søfartsstyrelsen ikke opererer med den mulighed at foretage havnestatskontroller på ankerpladserne i de grønlandske havne, som anløbes af krydstogtskibe, og hvorfra passagererne sættes i land i små medbragte både, til erhvervs- og vækstministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version