Kulturudvalget 2012-13
L 9
Offentligt
1178572_0001.png
Kulturministeren
Folketingets KulturudvalgChristiansborg1240 København K
KulturministerietNybrogade 21203 København KTlfFaxE-mailWeb::::33 92 33 7033 91 33 88[email protected]www.kum.dk
15. november 2012
Folketingets Kulturudvalg har den 25. oktober 2012, efter ønske fra Alex Ahrendtsen(DF), stillet mig følgende spørgsmål, nr. 1 (Lov nr. L9), som jeg hermed skal besvare.

Spørgsmål:

Hvilke konsekvenser vurderer ministeren, at det vil få for de lokale ugeaviser, hvis an-noncering af den offentlige bekendtgørelse af fredning m.v. udelukkende gøres digital?

Svar:

Jeg har til brug for besvarelsen af spørgsmålet bedt Kulturstyrelsen om at gennemgåstyrelsens udgifter til annoncering af forslag til og afgørelser om fredninger, ophævelseaf fredninger mv. i 2010, 2011 og 2012.Kulturstyrelsen oplyser, at annoncerne er spredt på et meget stort antal lokale aviser –ca. 35 på årsbasis – og indtægten for den enkelte avis ved disse annoncer ligger på gen-nemsnitligt 1.800 – 4.000 kr. i det enkelte år.Det er på den baggrund min vurdering, at annonceindtægterne for de lokale aviser er afen størrelsesorden, som ikke har afgørende betydning for de lokale avisers økonomi.
Uffe Elbæk
Dok. nr. 1528781