Nu er det jo snart jul, og så skal man huske at nævne noget af det positive.
Og det positive ved det her lovforslag om høreapparater er, at hele høreapparatområdet nu bliver samlet i sundhedsloven, og herunder at myndigheds- og finansieringsansvaret overgår til regionerne, hvilket kan være med til at styrke kvalitet, gennemsigtighed og udgiftskontrol.
Ja, det var stort set det positive, vi kan se ved forslaget, for forslaget indebærer også en lang række negative konsekvenser.
For det, vi skal til at stemme om, er et forslag, som kommer til at betyde længere ventelister.
I de svar, vi har fået fra ministeren, forventes det, at det offentlige vil modtage godt 6.000-7.000 ekstra patienter fra det private, simpelt hen fordi der er private høreklinikker, der lukker ned på grund af lovforslaget.
Årsagen er, at ministerens model betyder, at tilskuddet til hørebehandling i det private bliver skåret meget langt ned.
Her undrer vi os over, at regeringen insisterer på en model, der betyder øget udlevering af høreapparater i offentligt regi, for det giver anledning til de største offentlige udgifter, da selve hørebehandlingen er dyrere i offentligt regi.
Samtidig er der i det offentlige lange ventelister, hvor man kan komme til at vente på behandling i mange måneder, og nogle steder kan man endda komme til at vente i årevis på at få behandling.
I gennemsnit ligger ventetiden i det offentlige i dag på 33 uger, og det siger sig selv, at flere tusinde nye patienter vil betyde længere ventetid i det offentlige.
Og med de længere ventelister vil forslaget også betyde øget brugerbetaling for alle dem, der ikke vil vente i månedsvis eller årevis og derfor vælger ventelisten fra.
Vi stemmer også om et forslag, der kommer til at betyde konkurrenceforvridning i forhold til hørebehandling, og hvor det på ingen måde er tilstrækkeligt belyst, hvorvidt forslaget overtræder EU-reglerne.
Og når vi har stemt lige om lidt, har regionerne kun 12 dage til at indrette et helt nyt system.
Det er ikke særlig lang tid, når man skal indrette et helt nyt system, der vedrører rigtig mange mennesker, og hvor der foregår behandling hver eneste dag.
Vi kan derfor godt forvente kaos på høreapparatområdet fra den 1.
januar.
Vi kommer også til at opleve, at det er nogle helt andre høreapparater, der vil blive udleveret.
Ministeren fremhæver gang på gang, at når hun skærer tilskuddet til hørebehandling i privat regi så langt ned, er det på grund af prisfald på høreapparater efter Amgrosudbuddet i august 2012.
Men ministeren glemmer at fortælle, at prisfaldet ikke vedrører bestemte høreapparater.
Derimod er der tale om en gennemsnitspris for et helt sortiment, der er helt anderledes end før.
Og her har Sundhedsudvalget fået mange henvendelser fra branchen og fra en række andre aktører inden for området, som fortæller, at samlet set betyder Amgrosudbuddet, at vi fremadrettet har et høreapparatsortiment af noget ældre dato og på et lavere teknisk niveau end tidligere.
Sortimentet af apparater, der skal vælges imellem, har stor betydning for dem, der skal have et høreapparat.
Der er mange forskellige høreapparater, for der er mange forskellige behov hos de enkelte patienter.
Det er blot nogle få eksempler på de problemer, der er med forslaget.
Det er et forslag, hvor regeringen endnu en gang gennemfører et ideologisk betinget opgør med private aktører på sundhedsområdet, og det er et forslag, der vil berøre rigtig mange mennesker.
Godt 800.000 danskere lever med et høretab, og heraf er godt og vel 350.000 danskere faktisk så uheldigt stillet, at de har et høreapparat.
Vi er åbne over for at se på nye tiltag inden for området, og vi er glade for, at det bliver samlet under sundhedsområdet, men det afgørende må være hvordan, og ikke mindst med hvilken effekt over for de mange mennesker, forslaget vedrører.
Dette forslag har som nævnt rigtig mange negative konsekvenser, og det er baggrunden for, at vi stemmer nej.