Skatteudvalget 2012-13
L 50 Bilag 39
Offentligt
J.nr. 12-0212891Dato: 28-11-2012
TilFolketinget - Skatteudvalget
L 50 - Forslag til lov om afgift af husstandsomdelte reklamer (rekla-
meafgiftsloven).
Hermed sendes kommentarer til henvendelse fra Kaliber Reklamebureauas (bilag 30).
Holger K. Nielsen/ Lene Henningsen
Kaliber Reklamebureau har d. 21. november 2012 haft foretræde for Skatteudvalget. Kali-ber Reklamebureau fremstiller og udgiver ”Kultur i Viborg”. Magasinet er primært en in-formationsbrochure, for arrangementer og events i Viborg Kommune.Kaliber Reklamebureau har svært ved at se forskellen på ”Kultur i Viborg” eller magasinerfra Danske Koncert- og Kulturhuse og så folkeoplysningsmateriale.Desuden anfører Kaliber Reklamebureau, at den grafiske branche forventer, at mellem 500-600 arbejdsplader bliver nedlagt som følge af reklameafgiften.
Kommentar:
I forhold til forskellen mellem magasiner fra f.eks. Danske Koncert- og Kul-turhuse eller ”Kultur i Viborg” henvises til kommentaren (L 50 – bilag 23) på henvendelsenfra Kaliber Reklamebureau (L 50 - bilag 14).I forhold til betydningen for beskæftigelsen henvises der til kommentaren til materialet fraDRRB (L 50 – bilag 13).I forhold til folkeoplysningsmateriale henvises der til besvarelse af L 50 spørgsmål 24.
Side 2