Beskæftigelsesudvalget 2012-13
L 46
Offentligt
Folketingets BeskæftigelsesudvalgChristiansborg1240 København K
BeskæftigelsesministerietVed Stranden 81061 København KT 72 20 50 00E [email protected]www.bm.dkCVR 10172748EAN 5798000398566
Beskæftigelsesudvalget har i brev af 2. november 2012 stillet følgende spørgsmålnr. 27 (L 46), som hermed besvares. Spørgsmålet er stillet efter ønske fra JoachimB. Olsen (LA).
4. november 2012J.nr. 2012-0017467
”Hvorfor har ministeren valgt, at det er a-kasserne, der skal administrere præmie-ordningen og ikke f.eks. jobcentre eller Udbetaling Danmark?”
Det er foreslået, at a-kasserne administrerer ordningen, fordi a-kasserne har de op-lysninger, der er nødvendige for at udstede erklæringen om, at den ledige er i mål-gruppen for akutjob. Det er fundet naturligt, at a-kasserne også forestår administra-tionen af udbetalingen af jobpræmien til arbejdsgiverne, da de har adgang til athente oplysninger om arbejdsforholdet i indkomstregisteret.A-kasserne har derfor de samlede oplysninger, der er nødvendige for at administre-re ordningen.
Venlig hilsen
Mette Frederiksen