Kommunaludvalget 2012-13
KOU Alm.del
Offentligt
Folketingets KommunaludvalgChristiansborg
Finansministeren
21. juni 2013
Endeligt svar på Kommunaludvalgets spørgsmål nr. 120 af 31. maj 2013.Spørgsmål:
Regeringen, KL og Danske regioner blev i forbindelse med kommuneaftalen for2013 enige om at analysere mulighederne for en mere effektiv servicering af bor-gere, der henvender sig til det offentlige på telefon og mail, f.eks. ved ”at etablereet fællesoffentligt call center”, som det fremgår af Aftale om kommunernes øko-nomi for 2013, bilag 2.Vil ministeren sikre, at der bliver inddraget alternative løsninger, inden der træffesbeslutning om eventuel centralisering f.eks. ved at styrke ”Min side” på borger.dk,som flere borgerservicechefer peger på som den mest fremtidssikrede løsning?Svar:
I de løsningsmodeller for et eventuelt fælles callcenter, som Digitaliseringsstyrel-sen analyserer og drøfter med KL og relevante statslige myndigheder, indgår ”MinSide” på borger.dk som en central del af arbejdet med at effektivisere kontaktenmed borgerne.Jeg henviser i øvrigt til svar på spørgsmål 119 af 31. maj 2013 fra udvalget.Med venlig hilsenBjarne Corydon
Finansministeriet • Christiansborg Slotsplads 1 • 1218 København K • T 33 92 33 33 • E [email protected] • www.fm.dk