Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget 2012-13
ERU Alm.del
Offentligt
ERHVERVS- OGVÆKSTMINISTEREN
13. marts 2013
Besvarelse af spørgsmål 214 alm. del stillet af Erhvervs-, Vækst- og
Eksportudvalget den 18. februar 2013 efter ønske fra Esben Lunde
Larsen (V).
Spørgsmål:
Under henvisning til ministerens svar på ERU alm. del – spørgsmål 165bedes ministeren gøre rede for, hvilke målgrupper Danmark har haft fo-kus i den kategori, der omtales som nye vækstmarkeder, hvor der er afsat11,5 mio. til markedsføring.Svar:
VisitDenmark har oplyst, at markedsføringsindsatsen på de nye vækst-markeder er rettet mod målgrupperne ”Det gode liv” og ”Moderne stor-byoplevelser”. Markedsføringsindsatsen sker især via en bearbejdning aftransportselskaber, rejsebureauer og presse. For en nærmere beskrivelseaf målgrupperne ”Det gode liv” og ”Moderne storbyoplevelser” henvisestil besvarelsen af spørgsmål 213 alm. del.
ERHVERVS- OGVÆKSTMINISTERIET
Slotsholmsgade 10-121216 København K
Tlf.FaxCVR-nr
33 92 33 5033 12 37 7810 09 24 85