Beskæftigelsesudvalget 2012-13
BEU Alm.del
Offentligt
1270781_0001.png
1270781_0002.png
Folketingets BeskæftigelsesudvalgChristiansborg1240 København K
BeskæftigelsesministerietVed Stranden 81061 København KT 72 20 50 00E [email protected]www.bm.dkCVR 10172748EAN 5798000398566
25. juli 2013
Beskæftigelsesudvalget har i brev af 27. juni 2013 stillet følgende spørgsmål nr.416 (BEU alm. del), som hermed besvares. Spørgsmålet er stillet efter ønske fraPeter Juel Jensen (V).
J.nr. 20130053835/2013-5078

Spørgsmål nr. 416:

”Vil ministeren oplyse, om og hvordan de enkelte tilsynscentre og tilsynsførendebliver evalueret og målt?”

Endeligt svar:

Jeg har til brug for besvarelsen fået oplyst følgende fra Arbejdstilsynet:"Hvert enkelt tilsynscenter i Arbejdstilsynet indgår hvert år en centerkontrakt medArbejdstilsynets direktør. I centerkontrakterne indgår konkrete resultatkrav vedrø-rende de opgaver, som centrene skal løse i løbet af året, for at Arbejdstilsynet sam-let set kan opfylde de resultatkrav, der indgår i Arbejdstilsynets strategi.Det påhviler på den baggrund ledelsen i det enkelte tilsynscenter løbende at følgeop i forhold til disse resultatkrav, så centeret samlet set ved årets udgang kan op-fylde målene i centerkontrakten. Der udarbejdes status for centerkontrakterne tregange årligt.Den ledelsesmæssige opfølgning sker bl.a. med afsæt i Arbejdstilsynets ledelsesin-formationssystem, der gør det muligt at følge de tilsynsførendes opgavevaretagelseenkeltvis og samlet set. Det giver mulighed for en løbende og fleksibel planlæg-ning af arbejdet med henblik på, at tilsynscentret samlet får gennemført tilsyn påvirksomhederne i overensstemmelse med centerkontraktens mål.Det indgår som en naturlig del af den løbende opfølgning, at ledelsen er i dialogmed den enkelte tilsynsførende om dennes opgavevaretagelse, herunder i forbin-delse med de årlige medarbejderudviklingssamtaler."
Jeg kan henholde mig til Arbejdstilsynets oplysninger.
Venlig hilsen
Mette Frederiksen
2