Beskæftigelsesudvalget 2012-13
BEU Alm.del
Offentligt
1222242_0001.png
Folketingets BeskæftigelsesudvalgChristiansborg1240 København K
BeskæftigelsesministerietVed Stranden 81061 København KT 72 20 50 00E [email protected]www.bm.dkCVR 10172748EAN 5798000398566
5. marts 2013
Beskæftigelsesudvalget har i brev af 5. februar 2013 stillet følgende spørgsmål nr.168 (BEU alm. del), som hermed besvares. Spørgsmålet er stillet efter ønske fraJørgen Arbo-Bæhr (EL).
J.nr. 20130017544/2013-1264

Spørgsmål nr. 168:

”Vil digitaliseringen af Arbejdstilsynet have betydning for, hvordan man kan hen-vende sig til tilsynet? Kan man f.eks. ringe?”

Endeligt svar:

Jeg har indhentet bidrag fra Arbejdstilsynet, som oplyser følgende:”Krav om, at virksomhederne skal benytte digitale kanaler, når de skal sende brevetil Arbejdstilsynet, forudsætter en udtrykkelig lovhjemmel. Der er i dag i arbejds-miljølovgivningen alene krav om, at anmeldelse af arbejdsulykker og erhvervssyg-domme skal ske digitalt. Bortset herfra vil det fortsat være muligt at kontakte Ar-bejdstilsynet telefonisk fx med klager over eller anmeldelser om dårligt arbejdsmil-jø.”Jeg kan henholde mig til Arbejdstilsynets oplysninger.
Med venlig hilsen
Mette Frederiksen