Transportudvalget 2012-13
TRU Alm.del Bilag 366
Offentligt
1281842_0001.png
1281842_0002.png
Til Transportudvalget
Tørslev Hage 18-9-2013
Hermed anmodes om foretræde for transportudvalgetGrundejerforeningerne på Tørslev Hage har fulgt planerne med at etablere enny fjordforbindelse meget tæt. Vi har naturligvis særinteresser i den konkretebeslutning om at placere en højbro og etablere en motortrafikvej tværsgennem et fugleyngleområde og habitats beskyttet område. Det er fuldstændiguforståeligt at man er i stand til at afvige fra en folketingsbeslutning om, athabitats direktivet skal fortolkes restriktivt.Det er ligeledes helt uforståeligt at man ser bort fra tidligere beslutning om atvurdere trafikudviklingen i området set i lyset af de store motorvejsarbejdermed Holbækmotorvejen og motorvejsindkørslerne syd om Roskilde tilringvejssystemerne omkring København og videre til Nordsjælland.Størstedelen af motorvejsarbejderne er nu afsluttet, og disse nye store motor-veje vil trække en stor del trafik væk fra især de sydlige deleaf Hornsherred, og dermed mindske trafikken på Kronprins Frederiks Bro.Vi kan se at højbroen nu er på finansloven og vi kan se at der i Sund og Bæltsanalyse fortsat bygges på trafiktal der ikke passer med virkeligheden. Vi kanligeledes notere os at Frederikssund byråd har givet tilsagn om at der skalindføres trafikchikaner på den gamle bro samtidig med at Sund og Bæltbeskriver, at den gamle bro skal overleveres vedlagsfrit til projektselskabet forat den i en periode kan lukkes helt.Samtidig afventer vi fortsat svar på hvilke justeringer der er forhandlet som endel af de politiske forhandlinger. Et svar vi blev lovet for mere end et år siden.Kære Mona StriibTak for din henvendelse til transportminister Henrik Dam Kristensen om et kommende borgermøde om en nyfjordforbindelse ved Frederikssund. Der pågår stadig politiske forhandlinger om en ny fjordforbindelse vedFrederikssund. Der er derfor ikke nyt at sige fra ministerens side. Siden borgermødet d. 7. april 2011 harVejdirektoratet i dialog med Frederikssund Kommune undersøgt nogle justeringer, der bl.a. vedrørertilslutningen til fjordforbindelsen på Frederikssundsiden samt ændringer på Hornsherredsiden, der reducerergenerne for borgerne som følge af en ny fjordforbindelse. Disse justeringer indgår i de politiskeforhandlinger. Når forhandlingerne er afsluttet, vil vi vende tilbage til dig.Venlig hilsen

Jesper Damm Olsen

Pressechef

Transportministeriet

Ministry of TransportMinistersekretariatet ”
19-02-2014/c:\docume~1\webudv~1\locals~1\temp\bcl technologies\easypdf5\@bcl@0c0dc3f5\@[email protected]/w
Det er helt oplagt at den løsning der vil give mindst belastning på naturen ogsåer den løsning som er samfundsøkonomisk mest rentabel og ligeledes er denløsning som COWI oprindeligt pegede på ville passe til den trafikale udvikling iområdet.Sund og Bælt analyserer sig frem til at der i dette område skal passere flerebiler i døgnet end der passerer på Storebæltsbroen. Det må da give stof tileftertanke at trafiktælling og modelfremskrivning heller ikke på Storebælts-broen holder stik.Vi vedhæfter henvendelse om trafiktælling.
Vi påregner at deltage med 4 repræsentanter fra de to foreninger
På bestyrelsernes vegne
Mona StriibforeningssekretærFælledvej 34, 3630 Jægerspris[email protected]23414198
19-02-2014/c:\docume~1\webudv~1\locals~1\temp\bcl technologies\easypdf5\@bcl@0c0dc3f5\@[email protected]/w