Transportudvalget 2012-13
TRU Alm.del Bilag 218
Offentligt
SICSkagen Innovations CenterDr. Alexandrinesvej 75 - DK- 9990 Skagen - Phone 45 98445713 Mail:[email protected].www.shore.dkHr. TransportministerHenrik Dam ChristensenFrederiksholms Kanal 27 FSkagen d. 7 april 20131220 København K.Our ref. Pj/cpVi genfremsender hermed vor ansøgning af 2. april 2012 til fornyet behandling, idet det nu er klart forenhver at KDI er inhabil i sagsbehandlingen.KDI har nu begået bevidst hærværk på vort anlæg ved Skodbjerge, som vi vil dokumentere i retten iHolstebro ved hovedforhandlingen, som forventes inden sommerferien.KDI er nu sendt til inkasso med faktura 2519 på 288.786,50 kr. som ikke er betalt til tiden, selvom KDIhavde lovet politiet at betale erstatning for de ødelagte moduler.KDI har tilbudt at betale et mindre beløb, hvilket afvises af SIC.De ødelagte moduler bliver nu genetableret i stranden, idet anlægget er etableret på foranledning aftransportudvalget, som var på besigtigelse på stranden så sent som foråret 2009.Anlægget blev udvidet og videreført af SIC for egen regning og vi forventer at blive betalt i henhold tilvort brev af 12. oktober 2013.Kysttillægget ved Skodbjerge er jo som bekendt 300.000 kubikmeter og tillægget ved Søndervig er på65.600 kubikmeter i november 2012.Det var årsagen til at KDI slet ikke kunne finde de mange trykudligningsmoduler. Ved Søndervig ogSkodbjerge er der i alt 936 trykudligningsmoduler.Stranden i det tidligere referenceområde 2 er hævet med 1,11 meter i 80 meters bredde ogKystdirektoratet måtte derfor opgive aktionen efter 103 timer med de store maskiner, som var bestilt til200 timer ifølge udbuddet. De fandt kun 69 moduler ud af 936 moduler.Maskinerne nåede således aldrig til Søndervig som planlagt.
Efter at anlægget ved Gl. Skagen blev udvidet til 2,0 km og renoveret i 2013 er der nu et kysttillæg på52.275,00 kubikmeter, som fordeler sig på klit og forstrand.Det er således endegyldigt bevist at SIC systemet kan stoppe erosionen på vestkysten modsætningsvissandfodring, som har en effektivitet på minus 190 % efter en investering på 2 milliarder.Jeg skal hermed anmode om et møde med Transportministeren, idet KDI nu er inhabil i sagsbehand-lingen og TRM ikke har den fornødne ekspertise.SIC forventer nu at blive betalt i henhold til vort brev af 12. oktober 2012, idet varen er leveret baseretpå uvildige opmålinger.Med venlig hilsenPoul JakobsenKopi Transportudvalget