Sundheds- og Forebyggelsesudvalget 2012-13
SUU Alm.del Bilag 32
Offentligt
Epitaletwww.epital.org
Et forskningsbaseret, re-design af sundhedsvæsenetbaseret på faglighed, digital teknologi, empowermentog sund fornuft……………Epitalet på TEDx-Copenhagen 2012 - YouTube
ServicetransformationerSundhedsvæsenetPatient (sygdom)diagnoseansvarsfratagelsebehandling”planlagt”behandlerindlagtfragmenteretmonosektorieldiagnose-/kontaktafregningcentralt– 2012
EPITALETborger/forbruger (tilstand)forløb
empowermentservice/forebyggelse/prokrastinering”vedbehov“ (tilgængeligt)konsulent/coachudlagtsammenhængende og koordinerettværsektoriel– sektorneutralttransparent tværsektoriel ydelsesafregningborgernært
Effektivitetsforøgelser under disruptionsmedierede transformationerTværsektoriel samhandling:Koordinerede tiltag som tværsektorielle aktører forenes om at implementere,for at opnå en samtidig maksimering af patientunderstøttelse og arbejdskraftbesparelse.
Drivkræfter:
Efterspørgsel af sundhedsydelser
Diagnose til forløb
HospitalTværsektoriel samhandling
Forløbs-programmer
PL
Kommune
Øget effektivitet(aktivitet x kvalitet)
0%RessourcedisponeringLEONPatientempowerment
Organisering (D.M.)
Tid
Effektivitetsforøgelser under disruptionsmedierede transformationerTværsektoriel samhandling:Koordinerede tiltag som tværsektorielle aktører forenes om at implementere,for at opnå en samtidig maksimering af patientunderstøttelse og arbejdskraftbesparelse.
Drivkræfter:
Fælles redskaber og sprogEfterspørgsel af sundhedsydelserDiagnose til forløbHospital
HospitalTværsektoriel samhandlingPLFælles digitaltforløbsredskab+Fællesydelsessprog
Forløbs-programmer
PL
Kommune
KommuneOrienteret ogkommunikerende
Patient
Øget effektivitet(aktivitet x kvalitet)
0%
10 %RessourcedisponeringLEONPatientempowerment
Organisering (D.M.)
Tværsektoriel samhandling
Tid
Effektivitetsforøgelser under disruptionsmedierede transformationerTværsektoriel samhandling:Koordinerede tiltag som tværsektorielle aktører forenes om at implementere,for at opnå en samtidig maksimering af patientunderstøttelse og arbejdskraftbesparelse.
Drivkræfter:
TilstandsværktøjEmpowermentFælles redskaber og sprog
Hospital
Efterspørgsel af sundhedsydelser
Diagnose til forløb
HospitalTværsektoriel samhandlingPLFælles digitaltforløbsredskab+Fællesydelsessprog
Forløbs-programmer
Tværsektoriel samhandling
PL
Kommune
Tilstanndsværktøj+Empowerment+Uddannelse/Heath-coaching+PatiennetværkPatientforeninger
PL
Kommune
KommuneOrienteret ogkommunikerende
Patient
PatientAktiveretSelvbehandlendeKommunikerende
Øget effektivitet(aktivitet x kvalitet)
0%
10 %Ressourcedisponering
30 %LEONPatientempowerment
Organisering (D.M.)
Tværsektoriel samhandling
Hospital
Tid
Effektivitetsforøgelser under disruptionsmedierede transformationerTværsektoriel samhandling:Koordinerede tiltag som tværsektorielle aktører forenes om at implementere,for at opnå en samtidig maksimering af patientunderstøttelse og arbejdskraftbesparelse.
Patient til borgerEnstrengethedSektorneutralitetTilgængelighed
Drivkræfter:
TilstandsværktøjEmpowermentFælles redskaber og sprog
Hospital
HospitalBorgerejedePLSundhedsdata+Sektornutralitet+TM-callcenter+FornyetKommuneforretningsmodelTværsektoriel samhandling
Efterspørgsel af sundhedsydelser
Diagnose til forløb
HospitalTværsektoriel samhandlingPLFælles digitaltforløbsredskab+Fællesydelsessprog
Forløbs-programmer
Tværsektoriel samhandling
PL
Kommune
Tilstanndsværktøj+Empowerment+Uddannelse/Heath-coaching+PatiennetværkPatientforeninger
PL
Kommune
Tværsektoriel samhandling
Hospital
KommuneOrienteret ogkommunikerende
Patient
PatientAktiveretSelvbehandlendeKommunikerendeSelvbehandlendeKommunikerendeYdelsesproducerende
Patient
Øget effektivitet(aktivitet x kvalitet)
0%
10 %Ressourcedisponering
30 %LEON
50 %Patientempowerment
Organisering (D.M.)
Tid
Effektivitetsforøgelser under disruptionsmedierede transformationerTværsektoriel samhandling:Koordinerede tiltag som tværsektorielle aktører forenes om at implementere,for at opnå en samtidig maksimering af patientunderstøttelse og arbejdskraftbesparelse.
Patient til borgerEnstrengethedSektorneutralitetTilgængelighed
Drivkræfter:
TilstandsværktøjEmpowermentFælles redskaber og sprog
Hospital
HospitalBorgerejedePLSundhedsdata+Sektornutralitet+TM-callcenter+FornyetKommuneforretningsmodelTværsektoriel samhandling
Efterspørgsel af sundhedsydelser
Diagnose til forløb
HospitalTværsektoriel samhandlingPLFælles digitaltforløbsredskab+Fællesydelsessprog
Forløbs-programmer
Tværsektoriel samhandling
PL
Kommune
Tilstanndsværktøj+Empowerment+Uddannelse/Heath-coaching+PatiennetværkPatientforeninger
PL
Kommune
Tværsektoriel samhandling
Hospital
KommuneOrienteret ogkommunikerende
Patient
PatientAktiveretSelvbehandlendeKommunikerendeSelvbehandlendeKommunikerendeYdelsesproducerende
Patient
Øget effektivitet(aktivitet x kvalitet)
0%
10 %Ressourcedisponering
30 %LEON
50 %Patientempowerment
Organisering (D.M.)
Tid
EpitaletMobelenhedEPITAL
EPITALET’s - infrastrukturBorgerepitalEPITAL
BorgerepitalEPITAL
BorgerepitalEPITAL
BorgerepitalEPITAL
BorgerepitalEPITAL
EmpowermentEPITAL
AlmenpraksisEPITAL
Epitalet
FYSISK VIRKELIGHED
! " # $% $% () * (EL M' 1 #( OD %$PQ"54#F * * L M * 1#@F8& '"%N -4-" *; JR! '"! "#$ ' ( ) *%&+*,& ./ 0' ' 1 *-#-1C 4@ "%"D *2 3$4#,56 % % *%" $78 9&: 4- 8 4% *1I%1 ' "4% 54- 41*) & 1-&% .*E&8 8 F%#.**-4G#0"."14-"%$*
* *AK* 8 @ ' < & 1-&B*- ) % .*? < * &% - &=-' )1 .*?H* @ < & -&.*8 -' ) %1;<=-' * & -&) %1 .*
>FDD4' "% " #1@) &-*JD& 9 ."#% *8D4K
I% 4%' "54-411*) & -&%1 .*78 9&: 4 -8 4%1*
>1 ** ** *** *** *** ** **?* @ *** *** ** *** ; < 8 @ * ** *** *** *** * @ <* *** *** *** *** ** *** *** 8 @ <* *** *** *** *** ** *** * =- *** *** *** ** *** *** *** ** *** *** **** **#-1* *** *** ** *** *** ** 8 -< ** *** *** *** *-< *** *** *** ** A 8 - ** *** ** *** *** *** *** ** B*- ** *** *** ** *** *** *** ?* ** *** *** *** *** ** *** *** *** *** *** **
HospitalEPITAL
Epi-callcenterEPITAL
KommuneEPITAL
ORGANISATION/AKTØRER
Empowerment
IndsatserKommunikation
APPS
Brugergrænseflader
TilstandOutput - servicesResultatvisningerPlan og aftalerIndikatorer
Strukturerede kliniske dataLagring af kliniske forløbsdataDSS understøttet klinisk datafangst
DATA-LAGET
Samlede sundhedsdataInput - services
EPITAL - databank
Ydelseskataloger
Klinisk konceptualisering(aktørspecifik ydelsesorientering)
Dataproducenter
ECC
Kommune
Hospital
Praksis
Empower-ment
4. sektor
Sektorneutralitet
DET KLINISKE LAG