Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget 2012-13
ERU Alm.del Bilag 375
Offentligt
Fra:
Jørn Erik Nielsen [mailto:[email protected]]Sendt:
1. oktober 2013 00:04Til:
'Overborgmesteren'; Per MovritsenCc:
[email protected]Emne:
Åbent brev VS: Udbud af praktisk og personlig hjælp
Kære Københavns Overborgmester og folketingets Erhvervs og vækstudvalg.Så kom personlig og praktisk hjælp i udbud i København ( se venligst nedenstående email ). Jeg har skrevettil begge modtagere, og i forbindelse med høringen før udbuddet, uden at modtage konkrete svar. Et pæntbrev de ser på sagen, og der sker ingenting. Det ændrer ikke noget væsentligt.SMV i Københavns Kommune der løser opgaver med praktisk hjælp til borgere i København, må nu sigefarvel til de tilfredse borgere, vi betjener til daglig. Vi har ikke engang selv sat prisen for ydelsen, og alligevelskal den konkurrenceudsættes. De borgere vi betjener, har ingen indflydelse på beslutningen. De borgere vibetjener er tilfredse og glade for den ydelse vi leverer. De borgere vi har kan ikke vælge fra eller til. Det erikke i borgernes interesse, at få ny hjælp derhjemme. De vil ikke have en ny hjælper. Det giver ikke mening,når kommunen er sat i verden for at hjælpe borgere.Disse ydelser har været undersøgt flere år, og kvaliteten har altid været i top. De private leverandører hartilmed fået en større tilfredshed fra borgere end kommunen selv. Dermed må det være prisen der fårkommunen til at sætte leveringen i udbud. Det er ikke leverandørerne der har sat prisen, det erkommunen. Kommunen har ikke sat prisen ned, hvilket kunne få leverandører til at trække sig. Hvad erformålet så.Udbudsbetingelserne fjerner grundlaget for alle der udelukkende leverer praktisk hjælp. Nye leverandørerskal kunne begge dele.Alle der ikke har en omsætning inden for de i ydelser på 2. mill. kr. p.a. er ude.Det er muligt at byde på alle delopgaver. Hvis man har kapasiteten kan volumen altså give leverandøren enfordel andre ikke har. Det billigere at producere 200 end kun 2.Dermed udelukker kommunen stort set alle SMV i København.Det er der sådan set ikke noget nyt i, for det gælder alle udbud på i staten og kommunen. De er sat op såSMV ikke kan være med. Vi bliver så foreslået at indgå i konsortier, så vi kan få en højere risiko, udviskevores egenart, og gå på kompromis med de ting der adskiller os fra andre.Jeg har så prøvet at skrive til jer uden at det gør indtryk. Jeg har haft møder med kommunen. Jeg har faktiskprøvet at få jer til at gøre noget gennem hele det sidste års tid. De 2 varevogne jeg leasede må så tilbage tilleverandøren, og dem der kører i dem, må sendes i jobcenter.Med venlig hilsenJørn Erik NielsenSanitern RengøringFacility ServiceCVR 27036791
Fra:
Anders Lundsager [mailto:[email protected]]Sendt:
30. september 2013 15:34Til:
Dansk Vikar Rengøring; Darenko A/S; Elite Miljø A/S; Forenede Care A/S; Normas ApS; PuksHjemmehjælp; Sanitern Rengøring ApS. ; Syvogtyve Tyve ApS.; Aktiv hjemmehjælp ApS; Amager pleje oghushjælp ; Attendo Care A/S; Clara Service Gruppen ApS; Dansk Husmor Hjælp ApS. ; Dansk Ældrepleje;Din Pleje ApS; DK Pleje ApS ; Hjem & Pleje ApS.; Hjemmehjælpen A/S. ; Hjemmeplejen Danmark ApS;Human Care ApS.; Kærkommen Hovedstaden A/S ; PlejePlus ApS; Tiptop-pleje ApS; Tryghedsplejen ApS.Emne:
Udbud af praktisk og personlig hjælpKære leverandører af praktisk og personlig hjælpJeg vil hermed informere om at Københavns kommune har annonceret udbud af personlig og praktisk hjælptil hjemmeboende borgere og opfordre jer til at komme med et tilbud.For nærmere information se hjemmesiden.
http://www.udbud.dk/Pages/Tenders/ShowTender?tenderid=12191
Med venlig hilsenAnders LundsagerSpecialkonsulentSundheds og OmsorgsforvaltningenMyndighedsstabenSjællandsgade 40, Bygning H, lokale 3052200 København NTelefon 35303760