Børne- og Undervisningsudvalget 2012-13
BUU Alm.del Bilag 66
Offentligt
1194588_0001.png
1194588_0002.png
1194588_0003.png
1194588_0004.png
1194588_0005.png
1194588_0006.png
1194588_0007.png
1194588_0008.png
1194588_0009.png
1194588_0010.png
1194588_0011.png
1194588_0012.png
DET SAMARBEJDENDECIVILSAMFUND
CIVILSAMFUNDET
Juniorklub
Vuggestue
Skolen
Fritidsklub
Børnehave
Fritidshjem
CIVILSAMFUNDET
Juniorklub
Folkedans
Plejehjem
Fritidsklub
Børnehave
Bibliotek
DEN HERMETISKE BESTYRELSE
CIVILSAMFUNDETBestyrelse
Skolen
Høring, inddragelse vs. Deltagelse og ejerskab
BRUGERNE ER ET NETVÆRK
FORSKELLIGE EJERFORMERDRIFTSFORMER

Selvejende skole

ForeningsejetDriftsoverenskomstKommunal indskrivningØkonomisk selvstyreBestyrelsesleddetVælger selv profil ogværdigrundlagForældre deltagelse

Folkeskolen

Kommunalt ejetDet kommunale budgetKommunal indskrivningForskelligtSkoleleder/kom.best./SkolebestyrelseKom.best. Beslutterprofil og værdigrundlagForældreinddragelse

Gymnasierne

Statsligt selvejeTaxameter ordningStatslige målstyringOptager selv/frit valgØkonomisk selvstyreRektor og best.Vælger selv profil ogværdigrundlagForældreinddragelse
LEDELSES OGBESLUTNINGSFORMEN

Selvejende skole

ForeningsejetBestyrelsesleddetForældre deltagelse

Folkeskolen

Kommunalt ejetSkoleleder/kom.best./skolebestyrelseForældreinddragelse

Gymnasierne

Statsligt selvejeRektor og best.Forældreinddragelse
BESTYRELSENS FORM

Repræsentation

SekretærForældreLærerEksternElever

Antal Antal

1722215211SkolelederKlassetrin/ åbent valgÅbent valgLokale rep./ udpegetÅbent valg
UNDERVISNINGSGRUPPEN
- Mulighed for ansættelse af andre faggrupper end lærere- Selvstændig overenskomst- Mulighed for at sammensætte løn og arbejdstid lokalt
ØKONOMISK PERSPEKTIV
----
Direkte styring af økonomienMindre dobbelt administrationEjerskab for ‘driften’Afledet effekter:- Mindre sygdom- Mere inklusion- Opbygningen af det ansvarlige lokalsamfund
LÆRINGSPERSPEKTIVER
- Kort vej fra ide til handling- Afgørende for kreativ udvikling af læring i praksis- Digital understøttelse af læringen og delingen af læringsfaglighed, metode og kompetence- Samarbejdet på tværs af enheder (skole, boligforening, sportsklub, fritidshjem)