Børne- og Undervisningsudvalget 2012-13
BUU Alm.del Bilag 326
Offentligt
1284549_0001.png
1284549_0002.png
1284549_0003.png
1284549_0004.png
1284549_0005.png
1284549_0006.png
ElevplanPraktisk-musisk- kunstnerisk kompetenceSTATUS

Praktisk

musisk

Iagttage modelog forsøg
2. klasseEr usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedat seog lytte og forklare,hvad der sker
4. klasseEr usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedatiagttage en model oget fænomen ogforklare præcist, hvadder sker
6. klasseEr usædvanlig godtil/meget godtil/god til/har sværtved/har megetsvært vedatiagttage etfænomen, lave enmodel eller etforsøg og iagttageog præcist forklare,hvad der skerEr usædvanlig godtil/meget godtil/god til/har sværtved/har megetsvært vedatanvende redskaberi billedkunst,musik, idræt,hjemkundskab,
9. klasseEr usædvanlig god til/meget god til/god til/harsvært ved/har meget svært vedat beskrive etfænomen samt udtænke og opbygge en modeleller forsøg og forklare, hvad den viser
Anvenderedskaber ifagene
Er usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedatanvende redskaber ibilledkunst og idrætsom fx
Er usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedatanvende redskaber ibilledkunst, musik,idræt som fx
Er usædvanlig god til/meget god til/god til/harsvært ved/har meget svært vedat anvendefaglige redskaber i tværfaglige sammenhænge
Udtrykke sig ilyd, drama,bevægelse ogbillede
Er usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedatbevæge sig til musik,tegne og synge, bådeefter forlæg ogimprovisation
Udtrykke sig idesign- ogarbejdsproces
Er usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedatdramatisere, tegne,male, modellere,spille og synge, bådeefter forlæg ogimprovisationEr usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært ved attage del i design- ogarbejdsprocessen.
Indsamle,behandle ogformidle data
Er usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedatnotere iagttagelser
Er usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedatnotere systematiskeiagttagelser
håndarbejde ogsløjd som fxEr usædvanlig godtil/meget godtil/god til/har sværtved/har megetsvært vedat skabebevægelse, billeder,former og musik,både efter forlægog improvisationEr usædvanlig godtil/meget godtil/god til/har sværtved/har megetsvært ved attagedel i design- ogarbejdsprocessensfaser fra inspirationog idé overplanlægning tilkonkret udførelse.Er usædvanlig godtil/meget godtil/god til/har sværtved/har megetsvært vedat noteresystematiskeiagttagelser ogindsætte dem i
Er usædvanlig god til/meget god til/god til/harsvært ved/har meget svært vedat udtrykke sig iog skabe billeder, former, bevægelse og musik,både efter forlæg og improvisation
Er usædvanlig god til/meget god til/god til/harsvært ved/har meget svært ved attage del i oggennemføre design- og arbejdsprocessens faserfra inspiration og idé over planlægning tilkonkret udførelse.
Er usædvanlig god til/meget god til/god til/harsvært ved/har meget svært vedat noteresystematiske iagttagelser, behandle og indsættedem i tabeller og diagrammer
Udarbejdestatistiskeundersøgelser
Er usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedatoptælle iagttagelser
Er usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedatgennemføre statistiskundersøgelse
Praktiskefærdighederknyttet til deenkelte fag
Er usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedatløbe og springe
Er usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedatsvømme og springe
Praktisk musiskeEr usædvanlig godvanertil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedatarbejde praktisk-musisk- kunstnerisk
Er usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedatarbejde praktisk-musisk- kunstnerisk,gøre sig umage oggøre tingene færdige
tabeller ogdiagrammerEr usædvanlig godtil/meget godtil/god til/har sværtved/har megetsvært vedattilrettelægge oggennemførestatistiskundersøgelseEr usædvanlig godtil/meget godtil/god til/har sværtved/har megetsvært vedatsvømme, designe itræ og stofEr usædvanlig godtil/meget godtil/god til/har sværtved/har megetsvært vedat fåpraktisk-musisk-kunstnerisk ideerog gøre sig umagemed at udføre dem
Er usædvanlig god til/meget god til/god til/harsvært ved/har meget svært vedat tilrettelæggeog gennemføre statistisk undersøgelse ogformidle de indsamlede resultater
Er usædvanlig god til/meget god til/god til/harsvært ved/har meget svært vedat lave mad ogdesigne i stof
Er usædvanlig god til/meget god til/god til/harsvært ved/har meget svært vedat få praktisk-musisk- kunstnerisk ideer og gøre sig umagemed at udføre dem i tværfagligesammenhænge
NN skal blive bedre til/læreat

Mål

Praktisk

musisk

Iagttage modelog forsøg2. klasseNN skal blive bedretil/læreat se og lytteog forklare, hvad dersker4. klasseNN skal blive bedretil/læreat iagttage enmodel og et fænomenog forklare præcist,hvad der sker6. klasseNN skal blive bedretil/læreat iagttageet fænomen, laveen model eller etforsøg og iagttageog præcist forklare,hvad der skerNN skal blive bedretil/læreat anvenderedskaber ibilledkunst, musik,idræt,hjemkundskab,håndarbejde ogsløjd som fxNN skal blive bedretil/læreat skabebevægelse, billeder,former og musik,både efter forlægog improvisation9. klasseNN skal blive bedre til/læreat beskrive etfænomen samt udtænke og opbygge en modeleller forsøg og forklare, hvad den viser
Anvenderedskaber ifagene
NN skal blive bedretil/læreat anvenderedskaber i billedkunstog idræt som fx
NN skal blive bedretil/læreat anvenderedskaber ibilledkunst, musik,idræt som fx
NN skal blive bedre til/læreat anvende fagligeredskaber i tværfaglige sammenhænge
Udtrykke sig ilyd, drama,bevægelse ogbillede
NN skal blive bedretil/læreat bevæge sigtil musik, tegne ogsynge, både efterforlæg ogimprovisation
NN skal blive bedretil/læreatdramatisere, tegne,male, modellere,spille og synge, bådeefter forlæg ogimprovisation
NN skal blive bedre til/læreat udtrykke sig iog skabe billeder, former, bevægelse og musik,både efter forlæg og improvisation
Udtrykke sig idesign- ogarbejdsproces
Indsamle,behandle ogformidle data
NN skal blive bedretil/læreat notereiagttagelser
Udarbejdestatistiskeundersøgelser
NN skal blive bedretil/læreat optælleiagttagelser
Praktiskefærdighederknyttet til deenkelte fagPraktisk musiskevaner
NN skal blive bedretil/læreat løbe ogspringeNN skal blive bedretil/læreat arbejdepraktisk-musisk-kunstnerisk
NN skal blive bedretil/læreat tage del idesign- ogarbejdsprocessensfaser fra inspirationog idé overplanlægning tilkonkret udførelse.NN skal blive bedreNN skal blive bedretil/læreat noteretil/læreat noteresystematiskesystematiskeiagttagelseriagttagelser ogindsætte dem itabeller ogdiagrammerNN skal blive bedreNN skal blive bedretil/læreattil/læreatgennemføre statistisk tilrettelægge ogundersøgelsegennemførestatistiskundersøgelseNN skal blive bedreNN skal blive bedretil/læreat svømme ogtil/læreat svømme,springedesigne i træ ogstofNN skal blive bedreNN skal blive bedretil/læreat arbejdetil/læreat fåpraktisk-musisk-praktisk-musisk-kunstnerisk, gøre sig kunstnerisk ideerumage og gøreog gøre sig umage
NN skal blive bedretil/læreat tage del idesign- ogarbejdsprocessen.
NN skal blive bedre til/læreat tage del i oggennemføre design- og arbejdsprocessens faserfra inspiration og idé over planlægning tilkonkret udførelse.
NN skal blive bedre til/læreat noteresystematiske iagttagelser, behandle og indsættedem i tabeller og diagrammer
NN skal blive bedre til/læreat tilrettelægge oggennemføre statistisk undersøgelse og formidlede indsamlede resultater
NN skal blive bedre til/læreat lave mad ogdesigne i stof
NN skal blive bedre til/læreat få praktisk-musisk- kunstnerisk ideer og gøre sig umagemed at udføre dem i tværfagligesammenhænge
tingene færdige
med at udføre dem