Børne- og Undervisningsudvalget 2012-13
BUU Alm.del Bilag 326
Offentligt
Elevplan forIt-kompetenceSTATUS2. klasse4. klasse6. klasse9. klasse
itProduktion ogformidlinglayout
Computerskrift ogtekstbehandling
Er usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedatudtrykke sig i enkleproduktioner med billedeog tekstEr usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedat skrivepå computer og anvendetekstbehandling iskriveprocessen
Er usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedatanvende et enkelt layout ielektroniske teksterEr usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedatanvende grundlæggendetekstbehandling og skrivepå computer med enkelskriveteknik
Er usædvanlig god til/megetgod til/god til/har sværtved/har meget svært vedatlayoute tekster til bestemteformål og modtagere
Er usædvanlig godtil/meget god til/god til/harsvært ved/har meget sværtvedat layoute tekster, sådet fremmerkommunikation og vidnerom æstetisk bevidsthedEr usædvanlig god til/meget Er usædvanlig godgod til/god til/har sværttil/meget god til/god til/harved/har meget svært vedatsvært ved/har meget sværtvedat skrive på computerskrive på computer medmed hensigtsmæssigfunktionel skriveteknik ogskriveteknik og brugebruge tekstbehandlingcomputeren som redskab
InformationssøgningSøge på nettet
Er usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedat
Er usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedat søge og
Er usædvanlig god til/megetgod til/god til/har sværtved/har meget svært vedatsøge og læse
Er usædvanlig godtil/meget god til/god til/harsvært ved/har meget sværtvedat søge og læse kritisk
orientere sig i digitaletekster
orientere sig på internettet
hensigtsmæssigt påinternettet
på internettet
Kommunikation ogvidensdelingKommunikere pånettet
Er usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedat skriveog sende beskedergennemdigitale medier
Er usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedat skriveog sende beskeder ogbilledergennem digitalemedier
Er usædvanlig god til/meget Er usædvanlig godgod til/god til/har sværttil/meget god til/god til/harved/har meget svært vedatsvært ved/har meget sværtkommunikere mundtligt ogvedat kommunikereskriftligt gennem digitalemundtligt og skriftligtmediergennem digitale medier ogdanne netværk
Analyse ogkildekritikKilder på nettet
Er usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedat findeog vælge tekster på nettettil egen læsning
Er usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedat søge ogvælge informationer påinternettet til egen læsning
Er usædvanlig god til/megetgod til/god til/har sværtved/har meget svært vedatsøge og vælgeinformationer på internet tilegen læsning ogopgaveløsning
Er usædvanlig godtil/meget god til/god til/harsvært ved/har meget sværtvedat foretage målrettet ogkritiskinformationssøgning påinternet til egen læsning ogopgaveløsning
Programmer på
Er usædvanlig god
Er usædvanlig god
Er usædvanlig god til/meget Er usædvanlig god
computer
til/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedat brugefagligecomputerprogrammer
til/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedat brugecomputerprogrammer til atskrive, tegne og regneEr usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedatundersøge ogeksperimentere inden forgeometri, bl.a. med brug afit og konkrete materialer
god til/god til/har sværtved/har meget svært vedatbruge computerprogrammertil at skrive, tegne, regne,skabe lyd og redigere.Er usædvanlig god til/megetgod til/god til/har sværtved/har meget svært vedatbruge it til at undersøge ogkonstruere geometriskefigurer
til/meget god til/god til/harsvært ved/har meget sværtvedat brugecomputerprogrammer tilstøtte i fageneEr usædvanlig godtil/meget god til/god til/harsvært ved/har meget sværtvedat bruge it til tegning,undersøgelser, beregningerog ræsonnementervedrørende geometriskefigurerEr usædvanlig godtil/meget god til/god til/harsvært ved/har meget sværtvedat beskytte sig selvmod de faldgrupper der erpå internetHar stort/ /Har nogenlundekendskab til hvad man måhente og bruge på nettet afegne og andres .
Fra andre fagmatematik
It og etik
Ophavsret
Er usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedatbeskytte sig selv mod defaldgrupper der er påinternetHar stort/ /Harnogenlundekendskab tilhvad man må hente ogbruge på nettet.
Er usædvanlig godtil/meget god til/godtil/har svært ved/harmeget svært vedatbeskytte sig selv mod defaldgrupper der er påinternetHar stort/ /Harnogenlundekendskab tilhvad man må hente ogbruge på nettet.
Er usædvanlig god til/megetgod til/god til/har sværtved/har meget svært vedatbeskytte sig selv mod defaldgrupper der er påinternetHar stort/ /Har nogenlundekendskab til hvad man måhente og bruge på nettet.
MålSTATUS2. klasse4. klasse6. klasse9. klasse
itProduktion ogformidlinglayout
NN skal lære/blive meresikker iatudtrykke sig ienkle produktioner medbillede og tekstNN skal lære/blive meresikker iat skrive påcomputer og anvendetekstbehandling iskriveprocessen
NN skal lære/blive meresikker iatanvende etenkelt layout i elektronisketeksterNN skal lære/blive meresikker iat anvendegrundlæggendetekstbehandling og skrivepå computer med enkelskriveteknik
NN skal lære/blive meresikker iatlayoute tekster tilbestemte formål ogmodtagereNN skal lære/blive meresikker iat skrive påcomputer med funktionelskriveteknik og brugetekstbehandling
Computerskrift ogtekstbehandling
NN skal lære/blive meresikker iat layoute tekster,så det fremmerkommunikation og vidnerom æstetisk bevidsthedNN skal lære/blive meresikker iat skrive påcomputer medhensigtsmæssigskriveteknik og brugecomputeren som redskab
InformationssøgningSøge på nettet
NN skal lære/blive meresikker iat orientere sig idigitale tekster
NN skal lære/blive meresikker iat søge ogorientere sig på internettet
NN skal lære/blive meresikker iat søge og læsehensigtsmæssigt påinternettet
NN skal lære/blive meresikker iat søge og læsekritisk på internettet
Kommunikation ogvidensdelingKommunikere pånettet
NN skal lære/blive mereNN skal lære/blive meresikker iat skrive og sendesikker iat skrive og sendebeskedergennem digitalebeskeder og billedermediergennem digitale medier
NN skal lære/blive meresikker iatkommunikeremundtligt og skriftligt gennemdigitale medier
NN skal lære/blive meresikker iat kommunikeremundtligt og skriftligtgennem digitale medier ogdanne netværk
Analyse ogkildekritik
NN skal lære/blive meresikker iat finde og vælgetekster på nettet til egenlæsning
NN skal lære/blive meresikker iat søge og vælgeinformationer påinternettet til egen læsning
NN skal lære/blive meresikker iat søge og vælgeinformationer på internet tilegen læsning ogopgaveløsning
NN skal lære/blive meresikker iat foretagemålrettet og kritiskinformationssøgning påinternet til egen læsning ogopgaveløsning
Programmer påcomputer
NN skal lære/blive meresikker iat bruge fagligecomputerprogrammer
NN skal lære/blive meresikker iat brugecomputerprogrammer til atskrive, tegne og regne
Fra andre fagmatematik
NN skal lære/blive meresikker iat brugecomputerprogrammer til atskrive, tegne, regne, skabelyd og redigere.NN skal lære/blive mereNN skal lære/blive meresikker iat undersøge ogsikker iat bruge it til ateksperimentere inden forundersøge og konstrueregeometri, bl.a. med brug af geometriske figurerit og konkrete materialer
NN skal lære/blive meresikker iat brugecomputerprogrammer tilstøtte i fageneNN skal lære/blive meresikker iat bruge it tiltegning, undersøgelser,beregninger ogræsonnementer vedrørendegeometriske figurer
It og etik
Ophavsret
NN skal lære/blive meresikker iat beskytte sigselv mod de faldgrupperder er på internetNN skal opnår størrekendskab til hvad manmå hente og bruge pånettet.
NN skal lære/blive meresikker iat beskytte sig selvmod de faldgrupper der erpå internetNN skal opnår størrekendskab til hvad man måhente og bruge på nettet.
NN skal lære/blive meresikker iat beskytte sig selvmod de faldgrupper der erpå internetNN skal opnår størrekendskab til hvad man måhente og bruge på nettet.
NN skal lære/blive meresikker iat beskytte sig selvmod de faldgrupper der erpå internetNN skal opnår størrekendskab til hvad man måhente og bruge på nettet afegne og andres .