Beskæftigelsesudvalget 2011-12
L 114
Offentligt
1100298_0001.png
Folketingets BeskæftigelsesudvalgChristiansborg1240 København K
BeskæftigelsesministerietVed Stranden 81061 København KT 72 20 50 00E [email protected]www.bm.dkCVR 10172748EAN 5798000398566
Beskæftigelsesudvalget har i brev af 28. marts 2012 stillet følgende spørgsmål nr. 5(L 114), som hermed besvares.
2. april 2012J.nr. 2012-0000977

Spørgsmål nr. 5:

”Skal en arbejdstager, der bliver syg under ferien, rejse hjem for at få en lægeattesteller kan dette fx ske pr. telefon?”

Endeligt svar:

Det er ikke nødvendigt at rejse hjem for at få en lægeattest eller anden betryggendelægelig dokumentation. En arbejdstager, der bliver syg under en ferie i fx udlandet,skal henvende sig til en læge i udlandet for at få en lægeerklæring for sygdommen.I langt de fleste tilfælde vil arbejdstageren opholde sig et sted, hvor det er muligt atopsøge en læge.Arbejdstageren skal over for arbejdsgiveren fremlægge lægelig dokumentation for,at han er blevet tilset af en læge. En telefonsamtale vil ikke være tilstrækkelig.
Venlig hilsen
Mette Frederiksen