L 47 A - spørgsmål 1
|
Spm. om kommentar til henvendelse af 7/12-11 fra DTL, til transportministeren
|
L 47 A - spørgsmål 2
|
Spm. om kommentar til henvendelse af 9/12-11 fra ITD, til transportministeren
|
L 47 A - spørgsmål 3
|
Spm. om, hvorvidt der er tale om EU-implementering, som kræves, og i givet fald med hvilken deadline, til transportministeren
|
L 47 A - spørgsmål 4
|
Spm. om, hvilke lande der har gennemført de foreslåede ændringer, til transportministeren
|
L 47 A - spørgsmål 5
|
Spm. om motivationen for at loven skal træde i kraft allerede 01.03.12, til transportministeren
|
L 47 A - spørgsmål 6
|
Spm. om færdselsuheldssager de sidste 5 år, hvor årsagen tilskrives, at en selvstændig vognmand ikke har overholdt køre- og hviletidsbestemmelserne, til transportministeren
|
L 47 A - spørgsmål 7
|
Spm. om, hvilke andre EU-lande der har implementeret arbejdsdirektivet i samme omfang, som lovforslaget lægger op til, til transportministeren
|
L 47 A - spørgsmål 8
|
Spm. om, hvilke lande i EU der har gennemført EU-parlamentets og Rådets direktiv 2002/15/EF af 11.03.02 om tilrettelæggelse af arbejdstid for personer, til transportministeren
|
L 47 A - spørgsmål 9
|
Spm. om omkostningerne for de enkelte vognmænd i de øvrige EU-lande i forhold til de danske vognmænd i forbindelse med obligatorisk deltagelse i vognmandskurser, til transportministeren
|
L 47 A - spørgsmål 10
|
Spm. om overtrædelser, som efter Transportministeriets oplysninger ikke har været bedømt ved domstolene, til transportministeren
|
L 47 A - spørgsmål 11
|
Spørgsmål om buslovens § 1 stk. 1 kun gælder for danske vognmænd for kørsel i Danmark, til transportministeren
|
L 47 A - spørgsmål 12
|
Spm. om en bøde bliver fremsendt til det danske vognmandsfirma på baggrund af en indberetning fra landet, hvori overtrædelsen er begået, til transportministeren
|
L 47 A - spørgsmål 13
|
Spm. om udenlandske vognmænd, som foretager ulovlig cabotagekørsel i Danmark få tilbageholdt deres køretøj, til transportministeren
|
L 47 A - spørgsmål 14
|
Spm. om udenlandske chauffører og ejeren af et udenlandsk køretøj, der antræffes i Danmark, skal overholde godskørselslovens § 6, stk. 4 om bestemmelser for løn- og arbejdsvilkår, til transportministeren
|
L 47 A - spørgsmål 15
|
Spm. om man kontrollerer, om udenlandske chauffører reelt er ansatte hos tilladelsesindehaveren til det gods, som køres, til transportministeren
|
L 47 A - spørgsmål 16
|
Spm. om, hvordan det konkret kontrolleres, om der fortsat er gyldige tilladelsespapirer til et udenlandsk vogntog, til transportministeren
|
L 47 A - spørgsmål 17
|
Spm. om det er det pågældende land, hvor vogntoget antræffes, som skal sanktionere, til transportministeren
|
L 47 A - spørgsmål 18
|
Spm., om ikke en eneste udenlandsk vognmand er blevet sigtet eller dømt i Danmark, til transportministeren
|
L 47 A - spørgsmål 19
|
Spm. om, hvilke andre EU-lande har fastsat regler, som gennemfører arbejdstidsdirektivet, til transportministeren
|
L 47 A - spørgsmål 20
|
Spm. om en oversigt over øvrige EU-landes bødestørrelser, til transportministeren
|
L 47 A - spørgsmål 21
|
Spm. om at ændre praksis, således at udenlandske vognmænd og chauffører får samme bødesum som danske overtrædere, til transportministeren
|
L 47 A - spørgsmål 22
|
Spm. om fartskriveroplysninger skal benyttes til kontrol af arbejdstidsdirektivet, til transportministeren
|
L 47 A - spørgsmål 23
|
Spm. om teknisk bistand til udformning af et ændringsforslag, som opdeler lovforslaget i to lovforslag, til transportministeren
|
L 47 A - spørgsmål 24
|
Spm. om kommentar til henvendelse af 16/12-11 fra ITD, til transportministeren
|
L 47 A - spørgsmål 25
|
Spm. om, hvordan myndighederne skal skelne mellem overholdelse af godskørselslovens § 6, stk. 4, og overholdelse af de kollektive overenskomster, til transportministeren
|