L 112 - spørgsmål 1
|
Spm. om, hvorvidt lovforslaget hjemler mulighed for, at Trafikstyrelsen kan foretage kontrolsyn i en virksomhed af andre køretøjer, end det som er godkendt inden for de sidste 4 uger og som gav indgang til kontrolsynet, til transportministeren
|
L 112 - spørgsmål 2
|
Spm. om, hvorvidt et resultat af et kontrolsyn i firmaet inden for 4 uger efter den oprindelige godkendelse vil kunne danne grundlag for at kunne statuere forsømmelser ved det egentlige syn og dermed udløse sanktioner mod bilsynsfirmaet, til transportministeren
|
L 112 - spørgsmål 3
|
Spm. om en uddybelse af, om det i § 11, stk. 3, nævnte udtryk "ved vejsiden" skal forstås således, at det skal være i nærheden af synshallen, når køretøjet kommer ud fra ordinært syn, eller menes der overalt i landet, til transportministeren
|
L 112 - spørgsmål 4
|
Spm. om, hvorvidt det vil være køretøjets ejer eller køretøjets bruger, som har den primære pligt til at fremstille køretøjet til syn, til transportministeren
|
L 112 - spørgsmål 5
|
Spm. om statistiske oplysninger (antal) og kategorisering (art) af problemerne vedrørende mangler på nysynede køretøjer, til transportministeren
|
L 112 - spørgsmål 6
|
Spm. om, hvordan fejl og mangler fordeler sig mellem udenlandske og danske køretøjer, som stoppes ved vejsiden, til transportministeren
|
L 112 - spørgsmål 7
|
Spm. om, i hvor mange sager der årligt konstateres bevidste ændringer/manipulation med fartskrivere samt andre grove og bevidste overtrædelser, til transportministeren
|
L 112 - spørgsmål 8
|
Spm. om, hvorvidt det er tilfældet ved kontrolsyn på en virksomhed, at der kan udstedes bødeforlæg, ligesom hvis et køretøj antræffes på vej med fejl og mangler, idet køretøjet "er ude af drift", til transportministeren
|
L 112 - spørgsmål 9
|
Spm. om, hvorvidt der også bliver tale om øget syn af udenlandske køretøjer ved vejsiden, til transportministeren
|
L 112 - spørgsmål 10
|
Spm. om, hvor mange udenlandske erhvervskøretøjer der tilbageholdes til grundigere syn, grundet de er stoppet ved vejsiden, til transportministeren
|
L 112 - spørgsmål 11
|
Spm. om, hvorvidt det kan garanteres, at kontrolsyn på virksomheder ikke sker på bekostning af vejsidesyn af udenlandske køretøjer, til transportministeren
|
L 112 - spørgsmål 12
|
Spm. om hvor mange inspektioner/kontrolsyn forventes det, at Trafikstyrelsen gennemfører årligt i virksomhederne, til transportministeren
|
L 112 - spørgsmål 13
|
Spm. om hvornår på døgnet og evt. på søn- og helligdage og i weekender kan det forventes, at Trafikstyrelsen vil møde op i virksomheder, til transportministeren
|
L 112 - spørgsmål 14
|
Spm. om hvad vil proceduren være, hvis Trafikstyrelsen møder op i en virksomhed, til transportministeren
|
L 112 - spørgsmål 15
|
Spm. om ministeren vil fremlægge de beregninger, der har medført forslaget om at sænke gebyret pr. syn fra 22 kr. til 19 kr., til transportministeren
|
L 112 - spørgsmål 16
|
Spm. om ministeren vil oplyse udgifterne til Statens Bilinspektion for det sidste hele år, Statens Bilinspektion eksisterede, til transportministeren
|
L 112 - spørgsmål 17
|
Spm. om ministeren vil oplyse udgifterne for staten til kontrolvirksomhed af synshallerne, til transportministeren
|
L 112 - spørgsmål 18
|
Spm. om, i hvor mange sager der årligt konstateres bevidste ændringer/manipulation med fartskrivere samt andre grove og bevidste overtrædelser, til justitsministeren
|