Transportudvalget 2011-12
TRU Alm.del
Offentligt
1108801_0001.png
1108801_0002.png
1108801_0003.png
Samrådsspørgsmål AØ:Ministeren bedes redegøre forregulariteten og kundetilfredsheden på DSB's engagementer iSverige?Svar
DSB har oplyst følgende vedrørenderegularitet og kundetilfredshed for DSB’sengagementer i Sverige.Jeg skal bemærke, at den opgivneregularitet omfatter både de aflysninger,som DSB er ansvarlig for, samt deaflysninger, som DSB ikke er ansvarligfor:For DSB Småland AB varregulariteteni2011 99,1 %, mens den i 2012 indtil nuhar været 95,6 %.For DSB Väst AB varregulariteteni2011 97,9 %, mens den i 2012 indtil nuhar været 98,73 %.
Side 2/3
For DSB Uppland AB varregulariteteni2011 98,2 %, mens den i 2012 indtil nuhar været 97,2 %.For Roslagsbanan varregulariteteni2011 98,9 %, mens den i 2012 indtil nuhar været 98,1 %For DSB Småland AB varkundetilfredshedeni 2011 4 ud af 5,mens den i 2012 indtil nu har været 3 udaf 5.For DSB Väst AB varkundetilfredshedenfor regionaltog i 2011 4,2 ud af 5, mensden i 2012 ikke er målt.For DSB Väst AB varkundetilfredshedenfor pendlertog i 2011 4 ud af 5, men den i2012 ikke har været målt.
Side 3/3
DSB oplyser, at det er Västtrafik(trafikselskabet), som laverkundetilfredshedsmålingerne, ogmålingen for 1. kvartal 2012 er ikkefrigivet endnu.For DSB Uppland AB varkundetilfredshedeni 2011 3 ud af 5,mens den i 2012 indtil nu har været 3,5ud af 5.For Roslagsbanan måleskundetilfredsheden som antal tilfredsekunder opgjort i %. Efter denneopgørelsesmetode varkundetilfredshedeni 2011 86 %, mensden i 2012 indtil nu har været 81,1 %.