Transportudvalget 2011-12
TRU Alm.del
Offentligt
MINISTEREN
TransportudvalgetFolketinget
DatoJ. nr.
13. april 20122012-1066
Frederiksholms Kanal 27 F1220 København KTelefon41 71 27 00
Transportudvalget har i brev af 16. marts 2012 stillet mig følgende spørgsmål(TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare. Spørgsmålet er stillet efter ønskefra Hans Chr. Schmidt (V).Spørgsmål nr. 547:
I en konkret sag med Københavns Kommunes påbudte istandsættelse af privat-vejen Skjulhøj Allé i Vanløse i 2010 oplyste Inge Elvekjær fra Center for Trafikved Københavns Kommune i forbindelse med opkrævning af et administra-tionsgebyr på 9% af det fakturerede beløb: "Der er ikke noget sted i lovgivnin-gen beskrevet at vejmyndigheden har pligt til at dokumentere de faktisk afhold-te udgifter ved en påbudt istandsættelse" jf. vedlagte mødereferat fra 5. marts2012. Hvad er ministerens kommentar til dette i lys af hans tidligere svar: "der[kan] alene medregnes administrationstillæg for udgifter, som kommunenkandokumentere at have haft til administration af det pågældende arbejde"?Svar:
Jeg kan oplyse, at det citerede tidligere svar, vedrører lov om nr. 1537 af 21. de-cember 2010, som trådte i kraft den 1. januar 2012. Idet den konkrete sag, somder refereres til i spørgsmålet, er fra 2010, er vejmyndighedens afgørelse truffetmed hjemmel i den tidligere lov.
Med venlig hilsen
Henrik Dam Kristensen